Livia Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Jeg bor i utlandet og her er det ikke vanlig å gi grøt til babyer. Det går i frukt og grønnsaksmoser som man lager selv. Men jeg ser her på forumet at andre mødre har blitt frarådet f.eks. friskpresset appelsinjuice. Mens dette var det første jeg ble anbefalt av helsestasjonen her å gi min 4 måned gamle datter. Er det noen andre frukter eller grønnsaker jeg bør vente med å introdusere i barnematen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Hei Livia Det er ingen grunn til at man skal avvente med å introdusere frukt og grønnsaker til barn når de er store nok til å få annen mat (anbefalt fra 4-6 mnd alder). Det er en fordel å tynne ut juicer med vann da de kan være sterke i smak og for magen til små barn. Dersom barnet eller en/begge av foreldren er svært allergiske bør man være litt mer forsiktig, spesielt ved introduksjon av sitrusfrukter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.