Thigster Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Tror dette hører mest hjemme her under psykiatri. Kjæresten vil ikke ha sex Har truffet en jente som er 18 år. Jeg er kjempeforelsket og har nå vært med henne i snart tre uker. Vi har hatt sex noen ganger, men nå sier hun at hun kun gjør dette for min skyld og at hun ikke liker sex og sa at om jeg ville være sammen med henne så måtte jeg lære meg å leve helt uten sex. Hun fortalte at hun ble voldtatt som 13 åring og har pga dette aldri likt sex. Nå føler jeg at jeg ikke kan ha sex med henne, men hun ønsker å gi meg sex av og til første tiden i forholdet så jeg holder ut med henne sier hun, men jeg måtte vite at etter en stund så ble det null sex. Jeg er ikke sexfiksert, men skal jeg ha et forhold med en jente så betyr sex en god del. Det er en måte å vise at man elsker hverandre på. Kan jo ikke nyte sex med en jente som ikke liker det. Hun sier hun aldri kommer til å nyte sex. Hver kveld når vi legger oss så koser vi og kysser hverandre intenst. Stryker hverandre osv på en måte som gjør en hver normal person opphisset. Det er helt unaturlig at det aldri skal ende med sex eller at vi kan kose oss på andre måter. Dette tærer på meg allerede. Kunne gitt henne laaang tid bare jeg hadde et håp om at hun noen gang vil kunne nyte å elske med meg. Jeg er veldig fortvilet for jeg vil ikke presse henne til noe som helst. Hun sier hun er redd jeg skal forlate henne fordi hun ikke liker sex og at det har hendt henne flere ganger før. Men jeg kan jo heller ikke godta et liv uten sex? Jeg skal så klart gi henne tid og støtte osv, men kan ikke leve et helt liv uten sex. - Hilsen fortvilet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Selvsagt er det håp. Det er svært forstålig at denne jenta sier At hun aldri kan tenke seg sex, hun har tross alt blitt utsatt for En svært alvorlig traume. Alt som senere minner om dette traumet vil trigge frem de samme følelsene hun den gang hadde. At hun skal ”gi” deg sex for å please deg er å gjøre situasjonen enda verre. Da vil hun befinne seg tilbake i voldektsscenen, og du blir overgriperen. Er du et oppegående og godt menneske hjelper du henne og støtter henne med å finne en god behandling/behandler. Benytter du deg av det tilbudet hun kommer med håper jeg hun dumper deg tvert. Hun sier det hun sier fordi hun trolig ikke eier personlige grenser, hun bryr seg om deg og er villig til å gjennomleve det helvete hun en gang befant seg i for at du skal nyte noen minutters glede. Hva sier det om henne? Det sier at hun er på grensen av hva hun klarer å takle. Det er så mye mer mellom null og knull enn vi mennesker aner. Snakk med henne og vær der for henne, gi henne –tid-, jo tryggere hun blir, jo mer hun får tid på seg til å bearbeide dette desto nærmere kan dere komme hverandre. Også seksuelt. Det finnes svært god hjelp å få, god men vanskelig å finne. Jeg vet ikke hvor dere bor men jeg ville kontaktet en sexolog (aller helst en psykolog med videreutd. i sexologi) for å få riktig hjelp. Er sex likevel det viktigste for deg nå håper jeg du avslutter forholdet med kjæresten din med en gang, av hensyn og respekt for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/#findComment-2080502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thigster Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Selvsagt er det håp. Det er svært forstålig at denne jenta sier At hun aldri kan tenke seg sex, hun har tross alt blitt utsatt for En svært alvorlig traume. Alt som senere minner om dette traumet vil trigge frem de samme følelsene hun den gang hadde. At hun skal ”gi” deg sex for å please deg er å gjøre situasjonen enda verre. Da vil hun befinne seg tilbake i voldektsscenen, og du blir overgriperen. Er du et oppegående og godt menneske hjelper du henne og støtter henne med å finne en god behandling/behandler. Benytter du deg av det tilbudet hun kommer med håper jeg hun dumper deg tvert. Hun sier det hun sier fordi hun trolig ikke eier personlige grenser, hun bryr seg om deg og er villig til å gjennomleve det helvete hun en gang befant seg i for at du skal nyte noen minutters glede. Hva sier det om henne? Det sier at hun er på grensen av hva hun klarer å takle. Det er så mye mer mellom null og knull enn vi mennesker aner. Snakk med henne og vær der for henne, gi henne –tid-, jo tryggere hun blir, jo mer hun får tid på seg til å bearbeide dette desto nærmere kan dere komme hverandre. Også seksuelt. Det finnes svært god hjelp å få, god men vanskelig å finne. Jeg vet ikke hvor dere bor men jeg ville kontaktet en sexolog (aller helst en psykolog med videreutd. i sexologi) for å få riktig hjelp. Er sex likevel det viktigste for deg nå håper jeg du avslutter forholdet med kjæresten din med en gang, av hensyn og respekt for henne. Jeg vil først understreke at jeg ikke utnytter at hun vil "gi" meg sex bare for at jeg skal bli fornøyd for jeg greier ikke å nyte sex om jeg vat innerst inne at jenta ikke liker det. Sex er ikke viktigst for meg, men en naturlig del av det å være i et forhold. Siste jeg ønsker er å presse henne til noe som helst. Jeg tenker overhodet ikke kun på meg selv og mine behov. Men jeg kan ikke se for meg et liv uten sex. Det er vel ikke unaturlig. Dette er en svært vanskelig situasjon for oss begge. Jeg bryr meg virkelig om henne og er villig til å gi henne mye tid. Det er vel ikke noen som med hånden på hjertet kan si de kunne tenke seg et forhold med der de vet de aldri får elske med den man elsker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/#findComment-2080508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg vil først understreke at jeg ikke utnytter at hun vil "gi" meg sex bare for at jeg skal bli fornøyd for jeg greier ikke å nyte sex om jeg vat innerst inne at jenta ikke liker det. Sex er ikke viktigst for meg, men en naturlig del av det å være i et forhold. Siste jeg ønsker er å presse henne til noe som helst. Jeg tenker overhodet ikke kun på meg selv og mine behov. Men jeg kan ikke se for meg et liv uten sex. Det er vel ikke unaturlig. Dette er en svært vanskelig situasjon for oss begge. Jeg bryr meg virkelig om henne og er villig til å gi henne mye tid. Det er vel ikke noen som med hånden på hjertet kan si de kunne tenke seg et forhold med der de vet de aldri får elske med den man elsker. Jeg angriper deg ikke, du trenger ikke å forsvare deg. Det er absolutt en vanskelig situasjon, men der finnes hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/#findComment-2080512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Huff, hun er veldig ung og sårbar også - det er snakk om årevis med terapi i slike saker -orker du å være hennes støtte i denne prosessen - ære være deg for det,- men du har min fulle forståelse for at du ikke makter det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/#findComment-2080841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaSara Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg angriper deg ikke, du trenger ikke å forsvare deg. Det er absolutt en vanskelig situasjon, men der finnes hjelp. Tenk deg godt om før du spanderer mer tid på dette forholdet. Denne jenta trenger behandling for senskader etter det hun har opplevd. Hun er ikke i det hele tatt moden for å ha et kjæresteforhold nå. Kanskje kan hun aldri nyte sex...kanskje har hun til og med "bestemt" seg for det (en form for selvstraffing). Ettersom hun er så ung vil hun muligens kunne fungere brukbart i et forhold senere i livet. Men vær klar over at du kanskje må vente i mange og lange år. Vet du hva det innebærer? Orker du det? Mitt råd er å gå ut av forholdet, igjen tvil om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/260554-kj%C3%A6resten-vil-ikke-ha-sex/#findComment-2083524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.