Gå til innhold

Har er frist for hvor lenge jeg vil leve.

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs 20

Jeg har ( vet det er psykt ) funnet ut at hvis jeg forsatt har det slik som jeg har det idag, om tre til fire år, så skal jeg gjøre det slutt. Da gidder jeg ikke mer.

Jeg finner absolutt ingen mening i å leve et slikt liv resten av livet mitt.

Noen andre som har lignende tanker?

( vil helst ikke ha noen oppmuntrende innlegg takk )

Og unnskyld om dette innlegget var støtende eller forstyrrende på noen måter...men det er jo tross alt et forum for psykiatri.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260687-har-er-frist-for-hvor-lenge-jeg-vil-leve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest såpeboble..

Skjønner hvordan det er, vel, kanskje ikke helt, vi er jo alle forskjellige..men uansett,

de tankene der streifer meg ganske ofte også. Det er kjipt når man begynner å sette datostempling på sitt eget liv, men hva skal man gjøre..

Skjønner hvordan det er, vel, kanskje ikke helt, vi er jo alle forskjellige..men uansett,

de tankene der streifer meg ganske ofte også. Det er kjipt når man begynner å sette datostempling på sitt eget liv, men hva skal man gjøre..

Jeg også tenker mye på når jeg skal avslutte livet. Jeg har litt mindre tidsfrister da....om jeg kan kalle det "tidsfrister".

Er vel en slags trøst......for å holde ut.

I det siste har jeg tenkt mye på (de dumme negative tankene har kommet igjen) om at jeg kan alltids prøve holde ut en uke til, eller en dag, men da er det nok. Om ting ikke blir bedre så gidder jeg ikke mer. Livet har så lite å by på uansett synes jeg. Men jeg prøver jo å holde ut best mulig......ikke lett alltid.....spesielt ikke akkurat nå. Tilbake i leiligheten min....etter 2 uker juleferie hjemme. Tilbake til ensomheten......til regninger og utgifter......BLÆH!

Tenker mye overdose, men prøver å aktivisere meg for å ikke gjøre noe. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut denne gangen. Er 3 uker siden sist jeg kutta. Over 1 mnd siden siste intox, og over 4 mnd siden siste "alvorlige" intox hvor jeg havna på sykhus.

Er redd jeg.

Vi får bare prøve å holde ut, prøve å finne oss noe som gjør livet verdt å leve. Men er F... ikke lett.....det kan jeg også skrive under på :-(

Jeg også tenker mye på når jeg skal avslutte livet. Jeg har litt mindre tidsfrister da....om jeg kan kalle det "tidsfrister".

Er vel en slags trøst......for å holde ut.

I det siste har jeg tenkt mye på (de dumme negative tankene har kommet igjen) om at jeg kan alltids prøve holde ut en uke til, eller en dag, men da er det nok. Om ting ikke blir bedre så gidder jeg ikke mer. Livet har så lite å by på uansett synes jeg. Men jeg prøver jo å holde ut best mulig......ikke lett alltid.....spesielt ikke akkurat nå. Tilbake i leiligheten min....etter 2 uker juleferie hjemme. Tilbake til ensomheten......til regninger og utgifter......BLÆH!

Tenker mye overdose, men prøver å aktivisere meg for å ikke gjøre noe. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut denne gangen. Er 3 uker siden sist jeg kutta. Over 1 mnd siden siste intox, og over 4 mnd siden siste "alvorlige" intox hvor jeg havna på sykhus.

Er redd jeg.

Vi får bare prøve å holde ut, prøve å finne oss noe som gjør livet verdt å leve. Men er F... ikke lett.....det kan jeg også skrive under på :-(

Hei

Hvilke dumme negative tanker plages du med?

Klem

Annonse

Selv om livet kan være veldig tungt å leve så bør man leve for andres del. Å avslutte livet betyr i mange tilfeller å ødellege livet til andre mennesker også. Vet om pårørende som har blitt fulstendig ødelagt p.g.a selvmord i familien.

Selvmord er også destruktivt på samfunnet og for barn som oppfatter det.

Det er egoistisk og dårlig gjort å ta livet sitt.

Gjest Håpløs 20

Selv om livet kan være veldig tungt å leve så bør man leve for andres del. Å avslutte livet betyr i mange tilfeller å ødellege livet til andre mennesker også. Vet om pårørende som har blitt fulstendig ødelagt p.g.a selvmord i familien.

Selvmord er også destruktivt på samfunnet og for barn som oppfatter det.

Det er egoistisk og dårlig gjort å ta livet sitt.

Jeg må si meg litt uening med hva edv skrev, at man burde leve for andre sin del.

Det er nesten som å mene at en skal gå rundt i livet og forsatt ha det forferdelig for at andre rundt deg skal forbli lykkelige..Da kan jeg skjønne at det kan være egoistisk å ta livet sitt..

Jeg har ikke lyst til å ødelegge noen sitt liv, men på den andre siden så er jeg vel litt egoistisk da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...