Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har dette? Har i over 1 års tid hatt anfall. Kan minne om panikkangst, men synes anfallene varer for kort. I begynnelsen kom anfallene stort sett i butikker, eller når jeg var i fokus. Det kom helt plutselig; nummenhet i hele kroppen/ varmefølelse opp til hodet/ uvirkelighetsfølelse/følelsesløs hud/ samt følelsen av å besvime, miste kontrollen eller rett og slett død. Har vel hatt en 8-9 slike anfall over et par års tid. I det siste har jeg imidlertid begynt å forbinde disse anfallane med at det må være noe galt med hjertet mitt..Jeg måler pulsen min hele tiden, og om jeg plutselig ikke kjenner den slik jeg er vant til, eventuelt det oppstår en liten pause, blir jeg overbevist om at hjertet har stopper, og nummenhetsfølelsen kommer som kastet på meg. Den går imidlertid de fleste gangene over på et par sekunder, da jeg oppdager at hjerter faktisk slår.. Noen som har det slik? Har jo tidligere undersøkt hjertet både ved ekg og ultralyd, så det er lite sannsynlig at det er noe galt med hjertet. Men samtidig er det jo så forbaske vanskelig å tenke fornuftig når anfallene står på.

Enkelte ganger har anfallene vart lengre, men det er sjelden, kanskje 2-3 ganger. Da varer det kanskje opptil flere minutter. Jeg blir helt panisk. Springer rundt, klyper meg selv, slår meg i ansiktet for å få "kontakt" med meg selv. I det hele tatt en særdeles ubehagelig følelse...Noen som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/260769-nerv%C3%B8s-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann..

Det er nok et angstanfall du har hatt,mange ganger....jeg har hatt det sånn flere ganger....MANGE ganger faktisk...det kommer i tide og utide.

Det som er det positive ved dette er at man ikke blir gal, eller mister kontrollen..Det som er kjipt er at man tolker kroppens signaler dithen at man tror ma er alvorlig syk..noe man ikke er...Jeg har mange tig i livet mitt som "opprettholder" denne angsten, men har likevel fått hjelp gjennom gruppeterapi og enesamtaler med overlege på DPS. Mitt største problem er å overbevise meg selv om at jeg IKKE er gal.....

Lykke til!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...