Gå til innhold

Omega 3 - dokumentert, Nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest meget skeptisk
Skrevet

Min psykolog kom plutselig inn på kontoret med en boks Omega 3 som han mente jeg skulle ta dobbel dose av hver dag for å hjelpe mot depresjon. Han sa at Omega 3 var dokumentert effekt som nesten kunne sammenlignes med "lykkepillen" (=antidepressiva), bare at de virket på et annet omeråde enn disse, og at det var bevist at Omega 3 hjalp mot depresjon. Er dette humbug eller er dette sant, Nhd?

Videoannonse
Annonse
Gjest meget skeptisk
Skrevet

Må også legge til at jeg har Borderline.

Skrevet

Jeg har tro på det. Selv er jeg mest skeptisk til alt som andre kan tjene mye er på som f.eks medisinindustrien.

Psykiatrien burde bestått mye mere av forebygging, terapi, sundt kosthold, oppfølging, og mosjon. Det tilbudet som gis i dag er alt for dårlig.

Skrevet

Må også legge til at jeg har Borderline.

Tror det er et særdeles godt og helsemessig riktig forslag. Men i tillegg og ikke i stedet for!

Gjest Megler Smekk
Skrevet

At det kan sammenlignes med AD tror jeg ikke noe på, men det kan definitvt ha en viss effekt på psyken.

Skrevet

Tror det er et særdeles godt og helsemessig riktig forslag. Men i tillegg og ikke i stedet for!

Enig!

Gjest elvira 76
Skrevet

jeg begynte på eyeq for noen uker siden. Det er en blanding av nattlysolje og omega 3. Kjøpte det da en venninne hadde blitt anbefalt dette av sin psykiater.

Jeg har aldri følt meg så bra psykisk. Om det har noe med eye q å gjøre vet jeg ikke. Men kanskje det har en sammenheng?

Skrevet

Det kan ha en effekt fordi jernen trenger denne type fett for å fungere som den skal og hvis du ikke får i deg dette på annen måte f.eks nok fet fisk så er jeg sikker på at det hjelper

Gjest malliee
Skrevet

jeg har begynt med det siden jeg fikk en pakning av en venninne som er veldig fornøyd med det.

siden jeg fikk gratis så prøver jeg det. Lover bra hittil. Føler meg i ganske bra form. Men bare brukt den i et par dager så vet nok ikke noe før om noen uker.

Så nå sluker jeg 1 p-pille, 6 lamital, 2 lithionit og 4 omega-3 tabletter daglig...

13 piller det. puh!

Caloni Makaroni
Skrevet

jeg har begynt med det siden jeg fikk en pakning av en venninne som er veldig fornøyd med det.

siden jeg fikk gratis så prøver jeg det. Lover bra hittil. Føler meg i ganske bra form. Men bare brukt den i et par dager så vet nok ikke noe før om noen uker.

Så nå sluker jeg 1 p-pille, 6 lamital, 2 lithionit og 4 omega-3 tabletter daglig...

13 piller det. puh!

Husk at Lamictal fås i 200mg-tabletter også, da ;) (Med forbehold om at du ikke tar 1200mg om dagen).

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri prøvd Omega3, men det høres jo lovende ut!

Alle svarene her tyder jo på at dette kan hjelpe.

Det andre preparatet,EyeQ høres også interresant ut.

Regner med at Omega 3 kan fåes

i dagligvarebutikkene, men må eyeQ kjøpes i helsekostbutikker?

Noen som vet?

Gjest god erfaring
Skrevet

Hvis man tar en kjapt internettsøk kommer det opp masse artikler om forskning på dette.

Jeg har brukt EyeQ noen måneder, både som selvhjelp mot depresjon og fordi det sies å være bra for andre sykdommer. Men jeg tror man må ta en god del mer enn anbefalt dagsdose for å få virkning, jeg tar 4-7 kapsler hver dag.

Er helt sikker på at det har hjulpet meg!

Skrevet

Hvis man tar en kjapt internettsøk kommer det opp masse artikler om forskning på dette.

Jeg har brukt EyeQ noen måneder, både som selvhjelp mot depresjon og fordi det sies å være bra for andre sykdommer. Men jeg tror man må ta en god del mer enn anbefalt dagsdose for å få virkning, jeg tar 4-7 kapsler hver dag.

Er helt sikker på at det har hjulpet meg!

Dette blir innteressant å prøve!Kan nesten ikke vente til butikkene åpner i morgen.

Optimistisk!

Vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meget kort sagt, er det gode holdepunkter for at omega-3 har positiv effekt ved både unipolare og bipolare depresjoner.

Det kan ikke erstatte antidepressiva eller stemningsstabilisator, men være et godt tillegg. Det har ingen bivirkninger ved disse tilstander bortsett fra evt fiskesmak i munnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...