thesaint Skrevet 29. april 2001 Skrevet 29. april 2001 For ca et halvt år siden vrikket jeg kneet på en fotballkamp, og måtte opereres for korsbånd og meniskskade. Men i går klarte jeg selfølgelig å vrikke det igjen, og mener jeg har de samme symtomene som jeg hadde forrige gang. Det jeg lurer på er om visst jeg må operere på nytt, er det da mulig å få satt inn et nytt korsbånd(jeg har operert bort det fremste), hvor mye det eventuelt vil koste og hvor lang tid det vil ta å trene det oppigjen? Mvh 0 Siter
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 6. mai 2001 Skrevet 6. mai 2001 Hei. Dersom du har vært så uheldig at du har røket korsbåndet ditt igjen, er det fullt mulig å operere deg på nytt. Dersom man brukte senen nedenfor kneskjellet (ligamentum patella) sist kan man enten velge å bruke tilsvarende på det andre kneet, eller man kan benytte en sene fra låret (såkalt hamsting graft). Rehabiliteringstiden vil uansett være det samme som sist -- dvs. 6- 9 mnd. Opereres du på et offentlig sykehus er det gratis. I det private koster det vel ca 35.000 kroner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.