Gå til innhold

Depresjon m/anhedoni: opp&ned + manglende følelser for barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Er det normalt å svinge følelsesmessig opp og ned når man (iflg lege) er deprimert med anhedoni?

Anhedoni: å miste evnen til å føle glede/interesse for noe/noen

Også det aller kjæreste man har (barna)?

Eller er jeg unormal.. ikke en god følelse dette..

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Aner ikke i hvilken grad det er vanlig, men jeg har i alle fall hatt det sånn. Er imidlertid usikker på om det er depresjon med anhedoni som svinger eller det er del av en personlighetsforstyrrelse.

Takk for svar:) Jeg har vært deprimert/nedstemt/trist i mange år, men etter at jeg begynte med Efexor for noen år siden, fikk jeg det bedre.

Helt til sommeren 2006. Da gikk det gradvis nedover igjen: sliten.

Før jul nådde jeg "bunnen" (føles iallfall slik), og humøret har i denne perioden vært ustabilt. Aldri opplevd slike svingninger før.

Har tenkt at det kan skyldes at jeg har jobbet mye med meg selv siste tiden, tatt fram kansje _for_ mye c", Hmm.. jeg spekulerer egentlig ikke så mye i akkurat dette.

Men det med barna er nok en vond følelse. Det har også skjedd, bare i denne perioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...