Gå til innhold

Gainer.

Gjest Xman

Anbefalte innlegg

Lurte på dette med gainer, er det et bedre alternativ til protein pulver når det kommer til å bygge muskler? Eller er gainer, som navnet tilsier, bare får å "legge" på seg?

Legger du på deg fortere av å bruke gainer, å i så fall, legger du da på deg mest fett eller muskler?

Og er det vanlig å bruke gainer og protein pulver sammtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Gainer er et produkt hvor hensikten er å legge fort på seg. Dette vil være en stor økning av kroppsfettet.

Spiser man 5-6 store måltider per dag og i tillegg hiver innpå 2-3 100 grams serveringer med Gainer vil man få drastiske vektøkninger!

Folk flest bruker gainer for hurtig vektøkning men den kan også brukes til å ersatte et måltid. Har man det travelt og ikke rekker å lage et skikkelig måltid er en gainers et godt alternativ å bruke.

Man kan bruke gainer sammen med proteinpulver og andre produkter.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Gainer er et produkt hvor hensikten er å legge fort på seg. Dette vil være en stor økning av kroppsfettet.

Spiser man 5-6 store måltider per dag og i tillegg hiver innpå 2-3 100 grams serveringer med Gainer vil man få drastiske vektøkninger!

Folk flest bruker gainer for hurtig vektøkning men den kan også brukes til å ersatte et måltid. Har man det travelt og ikke rekker å lage et skikkelig måltid er en gainers et godt alternativ å bruke.

Man kan bruke gainer sammen med proteinpulver og andre produkter.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Jeg fant meg en gainer som inneholder veldig mye maltodekstrin og litt proteiner og blander dette med proteinpulver og vann til en drink rett etter vekttrening, for å de raske, raske karbohydratene i flytende form. Jeg håper jeg ikke legger på meg, men heller ikke bygger ned musklene mine...

(Den ferdigblandede halvlitersflasken med omtrent samme innhold i gymmen var både for stor og for dyr!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant meg en gainer som inneholder veldig mye maltodekstrin og litt proteiner og blander dette med proteinpulver og vann til en drink rett etter vekttrening, for å de raske, raske karbohydratene i flytende form. Jeg håper jeg ikke legger på meg, men heller ikke bygger ned musklene mine...

(Den ferdigblandede halvlitersflasken med omtrent samme innhold i gymmen var både for stor og for dyr!!)

Ja, en gainer består vel av en ca. 30% proteiner og ca. 70% karbohydrater. For det meste karbo med ekstrem høy GI.

Blodsukkeret vil jo stige drastiskt dersom man tar gainer utover dagen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

Gainers brukes til å øke kalorimengden for å få vektøkning. Vektøkningen kommer i form av både muskelmasse og fett.

Gainer lar seg fint kombinere med proteinpulver, og en vil da kunne skreddersy inntaket slik at økningen kommer i større grad av muskelmasse.

Begge tilskudd må ses i sammenheng med øvrig kosthold. Det er helheten som gir resultater.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...