Gå til innhold

Efexor og tåkesyn NHD og andre

Anbefalte innlegg

Går på 225mg Efexor og 350mg Lamictal.Var hos øyenlegen for jeg trodde jeg trengte sterkere briller, men han sa at synet mitt var som før.

Jeg reagerte på dette, men da han fikk vite at jeg gikk på Efexor,sa han at tåkesynet var på grunn av tablettene.Psykiateren min er enig med at man kan få tåkesyn pga Efexor.

Dette er veldig ubehagelig. Jeg tør ikke lenger kjøre bil fordi jeg føler at jeg ikke klarer å beregne avstander osv.

Kan det være en ide og ville det hjelpe på tåkesynet hvis jeg fikk sterkere briller?

Eller er dette noe jeg må leve med når jeg går på denne medisinen?

Håper på svar.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261092-efexor-og-t%C3%A5kesyn-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøv hos optiker

Om du er i tvil om øyelegens vurdering mhp briller, kan du ta en synsundersøkelse hos optiker.

Optikere tar seg ofte mer tid til å finne en nøyaktig brillestyrke, mens øyeleger konsentrerer seg om øye_sykdom_.

Pass på at du ikke er i en fase der du endrer / snart skal endre medisineringen når du får brillestyrken kontrollert.

mvh

Om du er i tvil om øyelegens vurdering mhp briller, kan du ta en synsundersøkelse hos optiker.

Optikere tar seg ofte mer tid til å finne en nøyaktig brillestyrke, mens øyeleger konsentrerer seg om øye_sykdom_.

Pass på at du ikke er i en fase der du endrer / snart skal endre medisineringen når du får brillestyrken kontrollert.

mvh

Takk for svar.

Det er vanskelig å vite om jeg skal bytte medisiner.

Syns ikke Efexor hjelper så veldig,så det kan jo være at psykiateren vil prøve noe annet.

det er vel med dette som med mye annet."Pest eller kolera"

Uansett, takk for at du svarte.

Vennlig hilsen

Gjest Prøv hos optiker

Takk for svar.

Det er vanskelig å vite om jeg skal bytte medisiner.

Syns ikke Efexor hjelper så veldig,så det kan jo være at psykiateren vil prøve noe annet.

det er vel med dette som med mye annet."Pest eller kolera"

Uansett, takk for at du svarte.

Vennlig hilsen

Du bør uansett ikke bruke penger på nye briller (nye brilleglass) før du har en "stabil" medisinering. Ellers kan du risikere at du får glass som du snart må skifte igjen. Det er jo ikke særlig god butikk for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...