Gå til innhold

SSRI medisiner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om er det farlig å gå på sånne "lykkepiller" (SSRI.) Jeg har hørt på nettet om noen få folk som hadde så lav selvvilje at pillen tok på en måte over, og førte til at de begynte å gjøre masse farlige ting og noen har også tatt livet av seg selv om andre rundt seg.

Jeg hadde tenkt til å beynne på det siden jeg har sosial angst, men ble litt redd da jeg leste det på nettet. Er det noen som bruker sånne medisiner eller har brukt som kan fortelle meg om psykisk virkemåte og sånt?

Også er det sånn at når du slutter med medisinen, så kommer angsten tilbake igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261102-ssri-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at enkelte psykopater skylder på lykkepiller for ting de har gjort. En pille forandrer ikke din moral. Den forandrer humøret ditt, gir deg mindre angst og tvang osv. Men den forandrer ikke de verdiene du har i livet. Veldig mange mennesker går på lykkepiller i norge og resten av verden. Blandt de også noen få dårlige mennesker som benytter seg opportunistisk av sjangsen på å bebreide sine kriminelle utskeielser på¨noe annet.

Hos noen mennesker kan lykkepiller gi mani, og psykotiske symptomer, men da påskynder disse pillene en tilstand man allerede har.

Så nei, du kan ikke gjøre skade på andre på grunn av at du evnt tar lykkepillen. Du blir ikke en psykopat av den grunn.

Om angsten kommer tilbake når man slutter, er nok en mulighet. Det kommer helt ann på om man har en episodisk 1 gangslidelse eller kronisk psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261102-ssri-medisiner/#findComment-2086318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...