Gå til innhold

NHD /andre..Trenger pause nå.. men tør jeg gå videre/la meg utrede etter dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Hei, jeg har jobbet mye med meg selv på kort tid (er det egentlig så lurt..?)

Jeg har hatt noen skremmende opplevelser i prosessen, oppdaget dårlige sider ved meg selv og vært emosjonell ustabil. Vet ikke om dette er MEG/min personlighet, eller om det er naturlige reaksjoner. Jeg er iallefall åpen for alt. Jeg vil ikke unnskylde den jeg er.

Jeg startet denne prosessen for ca 2 mnd siden, og jeg merket at jeg ble mer og mer deprimert. Sov mindre og mistet etterhvert gleden/interessen for det som tidligere betydde mye for meg. Hadde nok med mine egne tanker/ego?

Jeg tror det beste er å la utreder/behandler ta seg av resten.. Føler det er på tide å stoppe "mens leken er god".

Men jeg sitter igjen med en vond følelse etter å ha "blottet" min sjel her på dol (Noe som har vært svært nyttig for meg også:) Jeg har på en måte trent meg selv til å åpne en sekk som aldri har vært åpnet. Jeg føler meg rett og slett unormal og har allverdens negative tanker om meg selv.

Hva når jeg skal videre til psykiater med dette - vil jeg bli sett på med samme syn da, liksom.. Og vil jeg bli så skremt at jeg ikke tør gå videre osv..

Jeg er ikke så flink til å forklare. Men jeg håper å få litt hjelp av deg/deretil å bli ferdig med akkurat dette, så jeg kan legge det fra meg.. Tusen takk for all hjelp i prosessen.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det slik i psykiatrien? At når man jobber med seg selv så får man vondt og negative tanker om seg selv?

Takknemlig for svar, da jeg trenger å komme litt bort fra dette før utredningen.

Når en graver i møkka, lukter det vondt. Ja, det er slik.

Ja, jeg anbefaler deg på det sterkeste å legge ting litt på is til utredningen starter. Det er ingen grunn til store forarbeider.

Gjest Jente31

Ja, jeg anbefaler deg på det sterkeste å legge ting litt på is til utredningen starter. Det er ingen grunn til store forarbeider.

Tusen takk for svar. Det betyr mye for meg. Så er jeg (og fam.) også mer forberedt når jeg skal til psykiater/behandling.

Det begynte jo etterhvert å gå utover familien også. Ble så fjern. Vi har snakket om å ta noen "kosedager" sammen i fjellet nå..(Jeg har nok mye av skylden til våre problemer hjemme, ikke bare han:)

Men uansett, jeg har kommet meg langt. sånn sett er det verdt det. Jeg, som ikke har våget åpne meg før..:)

Men nå tar jeg en endelig og velfortjent pause:-)

Gjest Jente31

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her,det er ofte vondt å jobbe med seg selv..

Prøv å ta en "pause" hvis du klarer :)

Skal gjøre det:)Føler meg klar til å la psykiateren ta seg av resten nå, har tenkt/sagt det før, men kun rent impulsivt..

Jeg vil ikke anbefale noen å "behandle seg selv" når det gjelder psykiske lidelser.

Man kan jo få noen uventede opplevelser som man kansje ikke er sterk nok til å takle..Dessuten er det slitsomt. Iallefall min erfaring!

Annonse

Gjest Jente31

"Når en graver i møkka lukter det vondt".

Det er jo egentlig ganske logisk også da.. men noen må ha det inn med t-skje vettu :-)

Jeg håper at psykiateren jeg kommer til, er som deg: ærlig, direkte og ikke for "nærgående" (som kan gi avhengihet). Forsett slik.

Kansje stikker jeg innom dol ved en senere anledning, under "tryggere" forhold :-)

Beste hilsen en takknemlig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...