Gå til innhold

Hjelp! Luktproblem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte alt om barnelærdommen min i går da jeg stekte laks i stekepanna fordi jeg trodde det ville værre mer lettvint enn å putte den i stekeovnen.

Men nå stinker kjøkkenet av laks (ikke en god lukt). Jeg lufter og lufter, men det stinker stadig. Går lukta vekk, litt som når man har laget en karryrett og det setter seg i veggene en stund, eller må jeg skure ned vegger og tak? Det sprutet ikke noe særlig fett fra panna.

Gjest Flystripa
Skrevet

Tørr kaffe i en skål, appelsinskall, eddik i en skål på benken.

Skrevet

Tørr kaffe i en skål, appelsinskall, eddik i en skål på benken.

Alt på en gang, eller bare et forsøk av gangen?

Gjest Flystripa
Skrevet

Alt på en gang, eller bare et forsøk av gangen?

Sett alt sammen litt rundt omkring.

Fiskavfall må ut av huset rett etter et fiskemåltid. Søppelbøtta rengjøres med klorin.

Skrevet

Sett alt sammen litt rundt omkring.

Fiskavfall må ut av huset rett etter et fiskemåltid. Søppelbøtta rengjøres med klorin.

Avfallet bar jeg ut rett etter middagen. Men når jeg steker laksen i stekeovnen pleier jeg ikke få dette problemet. Da lukter det ikke dagen etter.

Jeg prøver tipsene dine.

Skal appelsinskall og kaffe også bare stilles i en skål?

Gjest Flystripa
Skrevet

Avfallet bar jeg ut rett etter middagen. Men når jeg steker laksen i stekeovnen pleier jeg ikke få dette problemet. Da lukter det ikke dagen etter.

Jeg prøver tipsene dine.

Skal appelsinskall og kaffe også bare stilles i en skål?

Sett det i hver sine skåler. Lukter det av stekepanna? Da strør du kaffe i den, og evt sette på et lokk.

Skrevet

Sett det i hver sine skåler. Lukter det av stekepanna? Da strør du kaffe i den, og evt sette på et lokk.

Takk for tips!

*ut og kjøpe kaffe*

Mista nikket
Skrevet

Neste gang du steker fisk, bruk litt sammalt hvete på den.Da blir det omtrent ikke lukt

Skrevet

Neste gang du steker fisk, bruk litt sammalt hvete på den.Da blir det omtrent ikke lukt

Det tror jeg ikke blir godt på laks, eller...?

Når jeg steker annen fisk er det ikke noe problem med lukt. Jeg tror neppe jeg vil steke laks i panna igjen. Den smaker bedre når den har vært i ovnen uansett.

Mista nikket
Skrevet

Det tror jeg ikke blir godt på laks, eller...?

Når jeg steker annen fisk er det ikke noe problem med lukt. Jeg tror neppe jeg vil steke laks i panna igjen. Den smaker bedre når den har vært i ovnen uansett.

Jeg strør litt over fisken, synes ikke jeg merker noen forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...