Gå til innhold

Slekts-forskning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ei gammel tante som har fortalt meg historier så jeg vet mye fra faren min sin side.

Men det er vanskelig å finne hvem som ble født i vilken kirkesogn rundt 1850, selv om jeg vet navn. Her i Oslo var det tydeligvis mange kirkesogn, jeg vet ikke om de tilhørte Grønland, Domkirken, Jakob, Paulus eller Petrus. De flyttet jo stadig også på denne tida og det hjelper ikke at jeg vet adressene de bodde.

Jeg kjenner til "Oslo-problemet". :-)

Skrevet

Jeg kjenner til "Oslo-problemet". :-)

Hva med den folketellinga som var i 1900 da? Finner ikke den heller i Oslo jeg.

Skrevet

Må jeg leite der inne? Eller kan jeg søke på navn?

Under "nytt personsøk" kan du søke på etternavn, fornavn osv. Under "nytt handlingssøk" kan du søke på adresse.

Skrevet

Under "nytt personsøk" kan du søke på etternavn, fornavn osv. Under "nytt handlingssøk" kan du søke på adresse.

Jeg skjønte det ;o)

Takk skal du ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...