Gjest Concert in my head Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er det gjort noen forskning på hva langtids-effekten av disse medisinene er hos voksne. Hvis man tar disse medisinene regelmessig, hvordan vil virkningen vœre etter flere år? Hvis man tar medisinene uregelmessig, hva gjør det med en, og hvordan virker de inn på hjernefunksjonene? Er effekten like bra etter 6 år som den første måneden? Hva er gunnen til at noen føler seg irritable når de tar denne medisinen? Må man ta denne medisinen absoulutt regelmessig for å få best virkning? Jeg må vite det, for jeg strever med å vite hva som er best for meg. Klarer ikke helt å se dette klart for meg ennå. Greit med andre folks erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261209-nhd-erfaring-med-concerta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NurseNovel Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei:) Du skriver: "Må man ta denne medisinen absoulutt regelmessig for å få best virkning?" Mine erfaringer er at virkningen avtar noe etter lang tids bruk, men den uteblir ikke helt. Dette kommer nok av at man opparbeider seg en toleranse-terskel overfor virkestoffet. Nå har det seg jo også slik at svært mange med ADHD føler de får det bedre ved å bruke medisinen daglig (Økt konsentrasjon, motorisk og/eller indre uro avtar osv). Jeg har også erfart at det ikke alltid er til det beste for personen med ADHD å ta medisinen regelmessig. Jeg må få presisere at dette er MINE erfaringer:) 1. Personer med ADHD er ofte svært kreative og produktive, energiske og engasjerende. Mye av dette blir noe dempet ved å tilføre Concerta. Så i visse tilfeller kan man kanskje selv velge hva som vil være til sitt eget beste, alt etter hva du skal gjøre den dagen. 2. Som jeg nevnte tidligere er min erfaring at virkningen av Concerta avtar noe etter lang tids bruk (f.eks 6 mndr). Men ved å redusere dosen litt, evt ta et lite opphold på 14 dager, vil virkningen igjen bli optimal ved å da øke dosen igjen/ begynne på Concerta igjen. Videre skriver du: "Jeg må vite det, for jeg strever med å vite hva som er best for meg. Klarer ikke helt å se dette klart for meg ennå. Greit med andre folks erfaringer." Jeg tenker at det er en mulighet til at alt du lurer på vil komme lettere til deg hvis du begynte å ta Concerta slik legen har foreskrevet. Det er ikke alltid så lett å samle tankene slik man gjerne vil når man har ADHD - det kan jeg skrive under på Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261209-nhd-erfaring-med-concerta/#findComment-2087840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.