Storekatta Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Min gamle far har alzheimer og er på sykehjem. Han er plaget mye med angst og uro, særlig om natten, og har fått noen nye medisiner (fikk Imovane før) å sove på. Etter det har han blitt så sløv på dagtid, er "matt" i blikket, og sovner i stolen sin når vi er på besøk. Han får nå noe pleierne kaller Dalmadorm. Har søkt på nettet uten å finne noe informasjon om dette medikamentet. Noen som vet noe, eller som har noen pekere? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Sikker på at det heter Dalmadorm? Mange pasienter blir sløvet ned alt for mye. Jeg ville gitt beskjed til legen, som behandler din far! Akkurat nå, er det et omstridt tema om hvorvidt pasienter med den diagnosen får altfor mye medisiner. Det letter pleien, men er det etisk riktig? 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. januar 2007 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har diskutert med legen til mora mi og vi har blitt enige om at hun ikke skal få medisiner, bortsett fra smertestillende hvis hun har vondt. Jeg orker ikke at de skal sløve henne ned, hun er sløv nok som det er uten. Men hun er hva de kaller en vandrer, hun går rundt og rundt hele dagen. Kroppen er sprek men sjela er borte. 0 Siter
eibe Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Finnes ikke noen medisin som heter Dalmadorm. Be om at de skriver navnet på en lapp til deg så kan du søke på felleskatalogen.no Be om en prat med tilsynslegen på sykehjemmet hvorfor det er nødvendig å sløve han ned på denne måten. Alzheimer utarter seg veldig forskjellig fra person til person. Noen ganger er det slik at den "positive" virkningen av medisinen oppveier den negative opplevelsen han har. Men involver deg og spør, spør, spør! Lykke til! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Dette er et benzopreparat i ulikt Rohypnol. Siden han reagerer på denne måten, bør de finne en annen medisin til han. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Dette er et benzopreparat i ulikt Rohypnol. Siden han reagerer på denne måten, bør de finne en annen medisin til han. Siden det nesten er 4 år siden trådstarter stilte spørsmålet, får vi håpe pasienten har fått ny medisin siden den gang. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 Siden det nesten er 4 år siden trådstarter stilte spørsmålet, får vi håpe pasienten har fått ny medisin siden den gang. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.