Gå til innhold

Hva skjer hoss legen?

Anbefalte innlegg

Time snart.. vet ikke helt åssen jeg føler det nå. Håper jeg klarer det. Ville vært dumt om alle venter på meg og jeg ikke klarer og møte opp :(

Noen som vil skrive litt om hva som skjer under en lege time?

Hva du tror han kommer til og ville prate om?

Kommer han til og spørre om hvordan jeg "føler" ting?

Jeg har problemer der tror jeg - forklare hvordan jeg føler noe.. I allefall face to face- Jeg er så ekstremt ukonsentrert rundt folk, bare mummler og stemmen blir helt monoton..

Skal jeg måtte forklare ham alt om hvordan jeg føler ting? Må jeg brette meg ut for ham OGSÅ?

Husker ikke sist jeg var hoss legen for en "sjekk"... 10 år? noe sånt... Så, dette kommer til og bli litt rart.

Har faktisk ikke merket så veldig til angsten i det siste. Det har vært mye som har gått bra, klart og oppholde meg i en god stund i dagligvare forettning for eksempel og jeg har vært helt rolig.

Når jeg står i køen der så er det helt merkelig. Jeg står liksom og "venter" på og bli sjuk, også skjer det ikke!

Hmmm... det er vel en bra ting, men det er en forrandring...det er en stor forrandring.. at det går så bra.. Men likevel så føles det rart. Det føles ikke BRA ut, trodde kanskje det at jeg klarer dette ville gjøre meg glad, men det er bare en.. forrandring.. ahh, jeg vet ikke hvordan jeg skulle forklare det.

Er det "vanlig" og få skyldfølelse over at man ikke er syk nok?

Det er utrolig lite jeg tørr og finne ut om jeg klarer eller ikke. Men likevel så føles det ut som om jeg ikke er syk nok.. nei jeg vet ikke, tanke kaos.. Har faktisk fått sove godt siste nettene, men ikveld tror jeg døgnrytmen går på hue igjen.. :\

anyways. babble babble :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261259-hva-skjer-hoss-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er syk... er jo ikke normalt og sitte og slenge dritt til seg sevl / om seg selv flere ganger om dagen. Jeg er ikke bare lat, selv om det føles sånn ut iblandt,så er det "mere her".

Men jeg blir så usikker på angsten, når den ikke viser seg... savner den?? er ikke mulig det vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261259-hva-skjer-hoss-legen/#findComment-2087791
Del på andre sider

Hei Ferri!

Ikke dumt i det hele tatt! Ja, det er kjempevanlig å ha dårlig samvittighet for å ikke være syk nok.

Og ja, merkelig nok, så kan man på en måte savne ting som er vondt. Kanskje bare for at det er en del av oss? Nesten som en del av hvem man er? Skjønner det ikke helt, men sånn er det iblant!

Tror leger er veldig forskjellig. Kanksje det er lurt å skrive ned litt, sånn at du kan vise det hvis du synes det er vanskelig å prate? Vet ikke, ikke spesiellt "flink" til sånt..

Lykke til!

(når er det?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261259-hva-skjer-hoss-legen/#findComment-2087883
Del på andre sider

Hei Ferri!

Ikke dumt i det hele tatt! Ja, det er kjempevanlig å ha dårlig samvittighet for å ikke være syk nok.

Og ja, merkelig nok, så kan man på en måte savne ting som er vondt. Kanskje bare for at det er en del av oss? Nesten som en del av hvem man er? Skjønner det ikke helt, men sånn er det iblant!

Tror leger er veldig forskjellig. Kanksje det er lurt å skrive ned litt, sånn at du kan vise det hvis du synes det er vanskelig å prate? Vet ikke, ikke spesiellt "flink" til sånt..

Lykke til!

(når er det?)

Tjena!

Jeg ble pluttselig veldig flau og følte meg så liten etter og ha skrevet det. "hva skjer hoss legen" hmm.. ja. klarer ikke forklare det helt :)

Får snakke med psyk.sykepleiern om det, de har kanskje en plan om hva vi skal prate om sånn at jeg kan forberede meg litt hva jeg må svare på.

Phuu! Ble lettet over og lese det du skrev om at det ikke er så uvanlig og ha denne dårlig samvittigheten. Vært litt usikker rundt alt dette, hvor dårlig jeg er. Gått så bra og gå i vanlige butikker - og har ikke testet meg på andre ting jeg frykter på lenge. og så lenge siden jeg hadde et "anfall".

Og nå er det liksom ingenting der. Kunne alltids brukt angsten til og stikke av, men hvis ikke angsten kommer så kan jeg jo ikke stikke av heller.. eller noe, nei, jeg vet ikke, merkelig at man skal savne noe som er så irriterende når det står på som værst ja.

Liste var det ja, takk for påminnelsen ;)

Det er onsdag neste uke! 9' om morran, så det blir første time. Psyk.sykepleier skal være med heldigvis :)

Håper det er mørkt ute, også må jeg bare klare og gå opp legekontoret jeg aldri har vært i. Det stopper helt opp for meg noen ganger når jeg må inn et sted, bare klarer ikke gå inn noen steder. Kanskje de dytter meg inn? Pleier jo gå bra når først er et sted- når jeg ser at jeg klarer og oppholde meg der uten og frike helt ut..!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261259-hva-skjer-hoss-legen/#findComment-2088882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...