Gå til innhold

Dere som har greie på bredbånd

Anbefalte innlegg

Gjest misfornøyd bruker
Skrevet

Har nettopp skiftet leverandør av bredbånd. Men får ikke hastigheten vi er lovt, bare ca halvparten.

Funker det slik at det fysisk er samme linje vi bruker, selv om leverandøren er forskjellig? Hvis vi hadde f.eks 4Mb linje før, hvorfor får vi ikke det nå? Vi bor rimelig sentralt i en større by, så hvorfor vi får sneglehastighet skjønner jeg ikke. "Koblingsboksen" er også like ved huset vårt, i tilfelle avstander har noe å si.

Hvis det ikke bedrer seg håper jeg at jeg har rett til å si opp abonnementet, selv om det er bindingstid :(

Gjest misfornøyd bruker
Skrevet

Hva sier leverandøren, da?

Ikke lenge siden vi byttet, så jeg har snakket med dem bare en gang. Da prøvde de å justere opp hastigheten, så skulle jeg se an noen dager om hastigheten ble raskere og lå stabil. Linja ble ørlitt raskere, men langt fra det vi er lovet.

Jeg prøver å lære meg litt så jeg har noe å argumentere med når jeg skal ringe og klage :)

Skrevet

Ikke lenge siden vi byttet, så jeg har snakket med dem bare en gang. Da prøvde de å justere opp hastigheten, så skulle jeg se an noen dager om hastigheten ble raskere og lå stabil. Linja ble ørlitt raskere, men langt fra det vi er lovet.

Jeg prøver å lære meg litt så jeg har noe å argumentere med når jeg skal ringe og klage :)

Får dere ikke hastigheten dere betaler for, så skal dere selvsagt ha prisreduksjon :)

Gjest Jobber innen bredbånd
Skrevet

Ta kontakt med leverandøren, de vil måle signalene. Dersom det er feil sender de mest sannsynlig en tekniker. Hastighetsproblemer kan jo ligge på maskinen også da... Ta en virus sjekk osv før du får en tekniker på besøk så du ikke blir belastet.

Gjest kjøkkenvekta
Skrevet

Hvis du hadde høyere hastighet tidligere, så er det klart at ny leverandør ikke kan si at det er linjen til deg som er for dårlig. Mål hastigheten over noen dager, noter og ta kontakt med leverandøren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...