Gå til innhold

Ville du spist...?

Anbefalte innlegg

Signaturelle
Skrevet

Kjøpte to pakker karbonadedeig (fabrikkpakket) som har best før dato i dag. Pleier å steke opp og fryse ned, men ser at begge pakkene har blåst seg opp en god del. Dette kan kanskje være et tegn på at jeg ikke burde spise karbonadedeigen? Eller? Skyldes ikke dette gass fra bakterier?

Skrevet

Synes ofte de pakkene er litt oppblåst, jeg - også før datoen går ut.

Du lukter det nok - om de ikke er OK å spise?

Skrevet

At pakkene har blåst seg opp, pleier å være et veldig dårlig tegn.

Vanligvis blir ikke matvarer dårlige når klokka passerer et minutt over midnatt inn i det nye døgnet, slik mange virker å tro, men når pakningen har blåst seg opp, så ville ikke jeg tatt sjansen.

Er du fortsatt i tvil, åpne pakningen og lukt på innholdet, da merker du det definitivt hvis den er blitt dårlig :)

Signaturelle
Skrevet

At pakkene har blåst seg opp, pleier å være et veldig dårlig tegn.

Vanligvis blir ikke matvarer dårlige når klokka passerer et minutt over midnatt inn i det nye døgnet, slik mange virker å tro, men når pakningen har blåst seg opp, så ville ikke jeg tatt sjansen.

Er du fortsatt i tvil, åpne pakningen og lukt på innholdet, da merker du det definitivt hvis den er blitt dårlig :)

De går altså ut på dato i dag,men har vært oppblåste i flere dager.

Skrevet

Ikke spis den! Oppblåst er ikke bra! Og står det virkelig 'best før'? Trodde det sto 'holdbar til' på ferske kjøttprodukter.

Signaturelle
Skrevet

Ikke spis den! Oppblåst er ikke bra! Og står det virkelig 'best før'? Trodde det sto 'holdbar til' på ferske kjøttprodukter.

Jeg var litt kjapp - siste forbruksdag står det.

Luktet egg. Er det bra eller dårlig?

Skrevet

Jeg var litt kjapp - siste forbruksdag står det.

Luktet egg. Er det bra eller dårlig?

Som kokt egg? Hydrogensulfid? Æsj, hiv den.

Det er ikke alltid ferskt kjøtt holder seg så lenge som det skal. Butikkene har det ikke alltid kaldt nok i kjøledisken. Og noen ganger ligger det jo en fem meter høy haug med pakker oppå hverandre, da må det nødvendigvis bli for varmt øverst.

Signaturelle
Skrevet

Som kokt egg? Hydrogensulfid? Æsj, hiv den.

Det er ikke alltid ferskt kjøtt holder seg så lenge som det skal. Butikkene har det ikke alltid kaldt nok i kjøledisken. Og noen ganger ligger det jo en fem meter høy haug med pakker oppå hverandre, da må det nødvendigvis bli for varmt øverst.

kjedelig, sånt koster jo.

Skrevet

kjedelig, sånt koster jo.

Vil du heller fly på dass i hele natt?

Signaturelle
Skrevet

Vil du heller fly på dass i hele natt?

nei, jeg kastet det jeg.

Skrevet

De går altså ut på dato i dag,men har vært oppblåste i flere dager.

Hvis pakkene er mer oppblåste nå enn da du kjøpte de, hadde jeg vært skeptisk.

Har du tatt luktetesten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...