Gå til innhold

Frosk i januar:)

Anbefalte innlegg

Gjest NurseNovel
Skrevet

Familien gikk tur i ettermiddag, og der, midt på veien, hoppet det en frosk!

Den hoppet riktignok i så fort som man skulle forventet av en frosk, men så er det jo _januar_ :)

Bor i Akershus forresten:)

ilene1365380268
Skrevet

De er jo vekselvarme dyr...så det er vel mulig...i og med at det er så mildt...Men har ikke sett noen selv da...

Men tusenfryd på plenen har vi på lekeplassen :-)

Og katten var i løpetiden før jul....Er ikke det litt tidlig også?

Gjest NurseNovel
Skrevet

De er jo vekselvarme dyr...så det er vel mulig...i og med at det er så mildt...Men har ikke sett noen selv da...

Det tenkte jeg ikke på, at de er vekseldyr, men det har du vel rett i:)

Hadde bare ikke forventet å se frosk i januar liksom:)

Katter og løpetid har jeg _null_ peiling på altså:)

Gjest NurseNovel
Skrevet

vi fant en stor levende veps 6 januar i år.

Akkurat, det er sånt man overhodet ikke forventer seg av årstiden:)

Skrevet

Katter har løpetid to ganger i året. Det har ikke nødvendigvis med årstiden å gjøre, tror jeg.

ilene1365380268
Skrevet

Katter har løpetid to ganger i året. Det har ikke nødvendigvis med årstiden å gjøre, tror jeg.

Fant svaret her:

"Løpetid: 5-8 dager. Løpetiden gjentar seg hos noen katter med 2 til 3 ukers mellomrom gjennom hele året. Mange katter løper kun 2 til 3 ganger i året og da først og fremst på våren."

Skrevet

Jeg har selvfølgelig fått meg skritt-teller jeg som alle andre, og derfor var jeg ute en tur.

Skrevet

Du får spørre ho sjøl, hvor ho bor :)

Hørte du ikke at hun hadde sett meg i Akershus da?

Hmmm... men denne helgen var jeg jo på fjellet, så kanskje det var en annen frosk de så.

Skrevet

Fant svaret her:

"Løpetid: 5-8 dager. Løpetiden gjentar seg hos noen katter med 2 til 3 ukers mellomrom gjennom hele året. Mange katter løper kun 2 til 3 ganger i året og da først og fremst på våren."

Men det blir jo født kattunger året rundt, så... :-)

Skrevet

Jeg har selvfølgelig fått meg skritt-teller jeg som alle andre, og derfor var jeg ute en tur.

Hehe... :-)

Gjest NurseNovel
Skrevet

Men du hadde så slappe hopp? Ikke likt deg det:)

Skrevet

Men du hadde så slappe hopp? Ikke likt deg det:)

Vondt i ryggen for tiden :-(

Også kan du jo ikke forvente så høye hopp sånn rett etter jul!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...