Gå til innhold

Timelengde hos psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest Psykobærta

Hvor lenge av gangen er dere hos psykolog? Jeg har inntrykk av at jeg er lenge av gangen hos min, mellom 2 og 3 klokketimer, 2 ganger i uka.

Det er jo veldig hjelpsomt å få jobbet så grundig med min ptsd-psyke, jeg merker ikke at klokka går engang. Jeg blir som hypnotisert...

Men jeg har et inntrykk av at så lang tid av gangen er litt "luksus" for min del?

Har ei venninne med i følge henne selv store problemer, og hun er hos sin psykolog tre kvarter av gangen 1-2 ganger i måneden. Hun får meg på en måte til å føle meg mer psyk enn jeg føler meg selv, siden jeg blir "kalt inn på teppet" hos min psykolog så ofte...

Men jeg håper vel egentlig på at jeg er heldig som har en psykolog med så god tid til meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261404-timelengde-hos-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psykobærta

huff du må jo være helt utslitt med så mye terapi...

Hos min psykolog er det 50 min. men jeg må ofte gå før tiden fordi jeg ikke orker mere.

(en gang i uken + psykepleier en gang i uken)

håper det er nyttig for deg med behandlingen:)

Jo, jeg blir ganske sliten, av og til helt utmattet. Men det tar jo ofte 1,5 t bare å komme inn på gørra, og når jeg allerede er der er det ok å jobbe med den... Pluss at psykologen min er veldig flink til å "lukke meg" før jeg går ut døra, så jeg blir faktisk mindre sliten.

Jeg hadde ikke fått sagt noenting på 50 minutt... Kanskje jeg har alt for lange tankerekker for tiden... Jeg må ofte innom mange temaer før jeg kommer inn på noe av gørra. Kan ikke hoppe rett på, da vrir jeg meg unna.

Gjest bare en

Jo, jeg blir ganske sliten, av og til helt utmattet. Men det tar jo ofte 1,5 t bare å komme inn på gørra, og når jeg allerede er der er det ok å jobbe med den... Pluss at psykologen min er veldig flink til å "lukke meg" før jeg går ut døra, så jeg blir faktisk mindre sliten.

Jeg hadde ikke fått sagt noenting på 50 minutt... Kanskje jeg har alt for lange tankerekker for tiden... Jeg må ofte innom mange temaer før jeg kommer inn på noe av gørra. Kan ikke hoppe rett på, da vrir jeg meg unna.

Det er ikke mange som får så mange timer hos pyskologen. Du skal være glad for at du får dette tilbudet. Forhåpentligvis gjør dette tilbudet at du kan komme ut av psykiatrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...