Gå til innhold

Akne medisin, Isotretinoin - humør/appetitt

Anbefalte innlegg

Akne1365381056

Hei,

Håper noen kan hjelpe meg med dette siden jeg er ganske bekymret..

Jeg startet å bruke Curakne 20 mg for et par måneder siden for å kvitte meg med kviser jeg hadde på brystet... Legen har anbefalt en behandling på 6 mnd.

I samme tid har det blitt slutt med kjæresten og vi er selvfølgelig i mørketiden (vinteren). Dette har gjort at jeg har vært usikker på hvor mine humørsvigninger/lave sinnstilstand kommer fra.

I den siste tiden (ca. 1 måned) har jeg vært ganske depressiv, men har også hatt en del humørsvigninger.. Følt meg veldig bra en dag og veldig usikker/urolig dagen etter.. Jeg har også liten appetitt og gått ned en del kilo (+/- 5kg)...

Har lest litt på internett om virkestoffet Isotretinoin og at det kan påvirke humøret/depresjon/appetitt.

Jeg har fra idag stoppet å ta tablettene, uten at jeg har snakket med min lege.. Jeg tør ikke ta sjansen på at dette kan ødelegge mitt humør og de gode relasjonene jeg har til folk rundt meg..

Har dermed noen spørsmål:

1. Hvis denne medisinen har ført til depressive tanker hos meg, hvor lang tid etter at jeg stopper kan jeg håpe på at disse bivirkningene forsvinner...?

2. Har også lest at ved depresjoner kan det nødvendigvis ikke være tilstrekkelig med å kun stoppe behandlingen.. Hva mener de med det...?

3. Hvis jeg har et latent psykisk problem (f.ex depresjon) i meg kan denne medisinen utløse dette hos meg slik at jeg aldri kommer tilbake til normalen...

Setter umåtelig pris på all input jeg kan få på dette...

Tusen takk,

C

Fortsetter under...

Akne1365381056

Du! det er ikke så lurt å slutte med med. uten å snakke med legen først.

kanskje du burde forsøke å ringe

legen idag?

lykke til

Hei,

Ok, skal kontakte legen, men hadde satt pris på om du kunne svare meg på noen av de 3 spm på slutten av henvendelsen...

Tusen takk,

C

Du! det er ikke så lurt å slutte med med. uten å snakke med legen først.

kanskje du burde forsøke å ringe

legen idag?

lykke til

Det er sikkert lurt å spørre legen din om dette er bivirkninger som kan komme av med.

Du kan også forsøke å finne ut mere på http://www.felleskatalogen.no/

jeg har ei søster som hadde endel problemer med kviser,men det gav seg etter hun begynte å smøre seg med noe som heter molkosan(helsekosten)

får nesten håpe det er bivirkninger å ikke depresjon:)

allt blir bra til slutt:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...