Gå til innhold

overspising og sulting

Anbefalte innlegg

Jeg er bare så ufattelig lei av å ha et så forskrudd forhold til mat.

I en periode over et par år nå har jeg overspist(lagt på meg 15 kilo)Dette er bare så fryktelig pinlig:(

Før denne fasen jeg er inni i nå sultet jeg meg over noen år.

Jeg er borderliner+++++

Er dette noe jeg kan få hjelp til hos legen?

Han vil ikke gi meg noe for å dempe matsuget...

Tør ikke ta opp problemet hos psykologen min heller..

Jeg skammer meg sånn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261451-overspising-og-sulting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du har klart å ta det opp her, det er et skritt på veien.

Både lege og psykolog kan hjelpe deg med dette hvis du er motivert.

Hva med å ta utskrift av det innlegget du skrev her og vise psykologen. H*n har sikkert lagt merke til at du har lagt på deg og forstått at du sliter med kostholdet.

Bruker du medisiner ? Det kan ha gitt appetitt økning. Kanskje noe kan justeres der ?

Flott at du har klart å ta det opp her, det er et skritt på veien.

Både lege og psykolog kan hjelpe deg med dette hvis du er motivert.

Hva med å ta utskrift av det innlegget du skrev her og vise psykologen. H*n har sikkert lagt merke til at du har lagt på deg og forstått at du sliter med kostholdet.

Bruker du medisiner ? Det kan ha gitt appetitt økning. Kanskje noe kan justeres der ?

huff ja....han har forsøkt å ta det opp med meg,men jeg vil ikke snakke om det..

Jeg skjønner nå at jeg må gjøre noe med det.

bruker cipralex og tolvon.

men det er nok ikke det som har gjort at jeg har problemer med maten.

det er liksom så enten eller med meg. spise masse eller ingenting.

tusen takk for svar:)

hjelper masse bare å få det ut.

jeg grøsser av å se meg selv i speilbildet

Gjest Jente31

klarte ikke å være ærlig ang kiloene mine engang:(

det er faktisk 20 kilo.

nå har jeg turt å erkjenne at jeg har et problem

jeg er motbydelig

Hei vil skrive noen ord til deg. Hvis du er motbydelig er jeg det også.

Jeg har hatt overspising som problem i mange år, trodde altid jeg var tjukk og stygg selv om jeg fikk høre det motsatte. (Dt satt bare i hodet).

Derfor spiste jeg alt jeg hadde lyst på, selv om jeg var mett, for jeg kunne jo ikke bli noe styggere likevel.

Det er noe som heter den 3. spiseforstyrrelsen: Binge eating disorder eller noe sånt heter den tror jeg. Jeg vil absolutt tro det finnes hjelp.

Jeg har iallefall tenkt å ta det opp. Synes du har kommet langt bare ved å innrømme det her, og syns du kan ta det opp. Gå turer hjelper, man føler seg bedre og det frister mindre å hive innpå.

huff ja....han har forsøkt å ta det opp med meg,men jeg vil ikke snakke om det..

Jeg skjønner nå at jeg må gjøre noe med det.

bruker cipralex og tolvon.

men det er nok ikke det som har gjort at jeg har problemer med maten.

det er liksom så enten eller med meg. spise masse eller ingenting.

tusen takk for svar:)

hjelper masse bare å få det ut.

jeg grøsser av å se meg selv i speilbildet

Tolvon fikk jeg skikkelig mat hunger av. Hjalp meg mye når jeg sluttet med den.

Selv gikk jeg opp mye grunnet appetittøkning på grunn av medisiner. Har fått kjempegod hjelp av legen min og gått ned masse. Jeg har ikke brukt noe slankemedisin men klart å endre kostholdet.

Ta dette opp med psykologen din. Det er et reelt problem og ikke noe å være flau over.

Nevn også det med Tolvon, kanskje du kan bytte til noe annet som ikke gir slik appetitt.

Ønsker deg lykke til

Mvh

Annonse

Jeg har hatt overspising som problem i mange år, trodde altid jeg var tjukk og stygg selv om jeg fikk høre det motsatte. (Dt satt bare i hodet).

Derfor spiste jeg alt jeg hadde lyst på, selv om jeg var mett, for jeg kunne jo ikke bli noe styggere likevel.

Det er noe som heter den 3. spiseforstyrrelsen: Binge eating disorder eller noe sånt heter den tror jeg. Jeg vil absolutt tro det finnes hjelp.

Jeg har iallefall tenkt å ta det opp. Synes du har kommet langt bare ved å innrømme det her, og syns du kan ta det opp. Gå turer hjelper, man føler seg bedre og det frister mindre å hive innpå.

Du er ikke motbydelig!

Jeg har sultet meg selv i over 15 år. Jeg spiser ikke mer enn en banan eller en yoghurt om dagen og det har jeg gjort så lenge at jeg bare går og venter på at hjertet mitt skal stoppe. Anorektikere har fått hjertestans av langt mindre. Dette er noe som det virker som er nærmest umulig å styre. Det er så relatert til psyken at vi ikke bare kan bestemme oss for å spise mer eller mindre. Det er trist, og veldig vondt.

Tusen takk for svar:)

Fikk litt å tenke på nå!

Jeg hadde vel egentlig like dårlig selvtillit som tynn.

Men jeg kan ikke la min dårlige psyke ha kontrollen over kroppen min lengre.

Det er vel følelsene som er problemet.

jeg synes andre er flotte med noen kilo ekstra:)

takk for tanke vekkeren

noen kilo ekstra

Du er ikke motbydelig!

Jeg har sultet meg selv i over 15 år. Jeg spiser ikke mer enn en banan eller en yoghurt om dagen og det har jeg gjort så lenge at jeg bare går og venter på at hjertet mitt skal stoppe. Anorektikere har fått hjertestans av langt mindre. Dette er noe som det virker som er nærmest umulig å styre. Det er så relatert til psyken at vi ikke bare kan bestemme oss for å spise mer eller mindre. Det er trist, og veldig vondt.

huff!du har virkelig noen fryktelige demoner å sloss mot.

Får bare håpe at det er mulig å få kontrollen tilbake.

ønsker deg lykke til videre

Du er ikke motbydelig!

En banan eller yoghurt per dag, i 15 år?

...javel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...