Gjest mania Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Har styrketrening samme effekt som jogging før frokost? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei, ja, styrketrening vil som jogging og all annen fysisk aktivitet forøvrig, føre til kaloriforbruk. Grunnen til at dette med "før-frokost-effekten" fungerer, er at det for mange betyr at kroppen ikke har særlig mat innabords. derfor vil treningen raskt føre til et oppbrukt overskudd. Men dette gir ingen bedre slankeeffekt. Effekten vil bli den samme dersom joggingen kommer etter frokosten. Forskjellen vil kun være at du da har mer energi til å trene. Slankingen må betraktes på sikt. Det er helheten som teller- det du gjør over tid. På sikt må matinntaket ligge under det du ved aktivitet forbruker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mania Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei, ja, styrketrening vil som jogging og all annen fysisk aktivitet forøvrig, føre til kaloriforbruk. Grunnen til at dette med "før-frokost-effekten" fungerer, er at det for mange betyr at kroppen ikke har særlig mat innabords. derfor vil treningen raskt føre til et oppbrukt overskudd. Men dette gir ingen bedre slankeeffekt. Effekten vil bli den samme dersom joggingen kommer etter frokosten. Forskjellen vil kun være at du da har mer energi til å trene. Slankingen må betraktes på sikt. Det er helheten som teller- det du gjør over tid. På sikt må matinntaket ligge under det du ved aktivitet forbruker. Ja,nå tror jeg ikke akkurat det siste du skrev er noe særlig problem ettersom jeg aldri får i meg over 1000 kcal per dag(av mat som egg,brød,ris,kylling,fisk og grønnsaker),og for tida(de siste ukene)har det vært sånn ca.2-300 kcal per dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei, ja, styrketrening vil som jogging og all annen fysisk aktivitet forøvrig, føre til kaloriforbruk. Grunnen til at dette med "før-frokost-effekten" fungerer, er at det for mange betyr at kroppen ikke har særlig mat innabords. derfor vil treningen raskt føre til et oppbrukt overskudd. Men dette gir ingen bedre slankeeffekt. Effekten vil bli den samme dersom joggingen kommer etter frokosten. Forskjellen vil kun være at du da har mer energi til å trene. Slankingen må betraktes på sikt. Det er helheten som teller- det du gjør over tid. På sikt må matinntaket ligge under det du ved aktivitet forbruker. Kjære John Gunnar! Når du har svart på de samme spørsmålene om igjen og om igjen, og dessuten vet at de fine detaljene ikke betyr så mye for resultatet for de aller fleste, skjønner jeg godt at svarene kanskje ikke er like gjennomtenkte hver gang. Men se hva du skrev: "Grunnen til at dette med "før-frokost-effekten" fungerer, er at det for mange betyr at kroppen ikke har særlig mat innabords. derfor vil treningen raskt føre til et oppbrukt overskudd. Men dette gir ingen bedre slankeeffekt. " Altså, mener du at det både fungerer og ikke fungerer? Jeg trodde og merket selv, at når glykogenlagrene er tomme etter 8 - 9 timer fra siste måltid, forbrenner kroppen fett, og vekta går ned, når man (jeg) tar en hyggelig jogge-/sykletur om morgenen før frokost (med kaffe, eller heretter grønn te). Hadde jeg spist en god frokost med både raske og langsomme karbohydrater og jogget så 30 - 40 minutter, hadde vel noe av energien kommet fra maten jeg spiste, og ikke fra fettlagrene, de er vel ikke så lette å få tak i hvis kroppen finner energien i blodet, musklene og leveren? Forøvrig er je selvfølgelig enig i at totalforbruket over tid må være lavere enn totalinntaket av energi og at det ikke finnes noen mirakelkurer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Ja,nå tror jeg ikke akkurat det siste du skrev er noe særlig problem ettersom jeg aldri får i meg over 1000 kcal per dag(av mat som egg,brød,ris,kylling,fisk og grønnsaker),og for tida(de siste ukene)har det vært sånn ca.2-300 kcal per dag. Da vet du sikkert at du spiser alt for lite. Kanskje du har et problem og hører til et annet forum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mania Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Da vet du sikkert at du spiser alt for lite. Kanskje du har et problem og hører til et annet forum. Ja jeg vet jo det,men prøver å jobbe med det(spise mer osv.)og da hjelper det med mer riktig info. om kosthold og trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Ja jeg vet jo det,men prøver å jobbe med det(spise mer osv.)og da hjelper det med mer riktig info. om kosthold og trening. Og de som kan mye om trening, vet også at man ikke skal trene for mye. Musklene vokser når man hviler, ikke mens man trener. Styrketrening maks en gang i uken pr. muskelgruppe, og selve treningen skal ikke ta mer enn en liten time med oppvarming. Hilsen Muskeldamen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.