Gå til innhold

Snakke med meg selv....inni mitt hode...NHD

Anbefalte innlegg

Sitronmelisse

Hva kalles dette - om det er et symptom eller har et navn.

Det er nå for meg en sann plage som kommer i kortere eller lengere perioder.

Jeg prater og gnåler og diskuterer det aller meste med de aller fleste inni mitt eget hode. jeg får ikke fred. Det kan være om hva som helst. Uansett!

Jeg får ikke sove om nette pågrunn av alt maset.

Får Zeldox, men de gir meg angst, tar Rivotril mot angsten, men det er visstnok ikke særlig lurt....sukk...Har noen tester her hjemme jeg skal ta + noen fler hos spykologen. men hva kaller jeg dette maset?

Noen tips? Noen navn på det som foregår på det som skjer i hode mitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261475-snakke-med-meg-selvinni-mitt-hodenhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde det slik da jeg hadde mani. En "stemme" inni hodet som diskuterte meg med alle jeg kjente, og forklarte alt om meg, hvorfor jeg var slik og slik etc. Hadde svaret på alt. Jeg bare fulgte med på monologen, det var ikke mine tanker...

Synes ikke du skal bruke Zeldox når du får angst av den. Det fikk jeg også. Er andre medisiner du kan prøve.. Selv får jeg bare bivirkninger av anti psykotika og bruker bare litium istedet, funker fint for meg...

Sitronmelisse

Hva mener du med å snakke inni hodet ditt?

Er det samtaler som du planlegger i hodet ditt, eller samtaler som har skjedd?

Jeg snakker med meg selv...ikke høyt, men i tankene...tankene er mine egne. Jeg har bipolarlidelse ogs, ja. Men har hatt mani kun ved bruk av antidepp.

Er dette en slags "indre" mani?

Gjest this is a signature

Jeg snakker med meg selv...ikke høyt, men i tankene...tankene er mine egne. Jeg har bipolarlidelse ogs, ja. Men har hatt mani kun ved bruk av antidepp.

Er dette en slags "indre" mani?

Det kan jeg dessverre ikke svare på..Vet ikke.

Annonse

jeg har det helt likt som deg. En indre stemme som (meg) som hele tiden diskuterer og vurderer.

Har tvangstanker/negative tanker.. denne indre stemmen min er aktiv i forhold til dette.Det er slitsomt...

Går til psykolog,prøver å bearbeide.

Lykke til=)Du skal vite at du IKKE er alene!

Sitronmelisse

jeg har det helt likt som deg. En indre stemme som (meg) som hele tiden diskuterer og vurderer.

Har tvangstanker/negative tanker.. denne indre stemmen min er aktiv i forhold til dette.Det er slitsomt...

Går til psykolog,prøver å bearbeide.

Lykke til=)Du skal vite at du IKKE er alene!

Håper vi blir kvitt skitten :-)

Er det en slags dissosiering...? Må finne ut av dette før jeg blir "gal"

Jeg har det akkurat sånn jeg også. Det har blitt mye bedre etter at jeg begynte på efexor, men nå har det begynt igjen. Det er umulig å styre. Et evindelig mas. De eneste gangene det ikke er der er når jeg snakker. Derfor har jeg blitt en person som snakker HELE tiden, og folk tror jeg er veldig utadvent. Jeg tviler på at det er en type dissosiering, for det er noe annet. Jeg er skulle også gjerne vite hva dette er/kalles.

Sitronmelisse

Jeg har det akkurat sånn jeg også. Det har blitt mye bedre etter at jeg begynte på efexor, men nå har det begynt igjen. Det er umulig å styre. Et evindelig mas. De eneste gangene det ikke er der er når jeg snakker. Derfor har jeg blitt en person som snakker HELE tiden, og folk tror jeg er veldig utadvent. Jeg tviler på at det er en type dissosiering, for det er noe annet. Jeg er skulle også gjerne vite hva dette er/kalles.

Håper noen kan gi oss et svar og evt en medisin eller noe som virker....jeg blir så sliten av dette...

Håper noen kan gi oss et svar og evt en medisin eller noe som virker....jeg blir så sliten av dette...

Jeg skulle ønske det var noen jeg kunne snakke med jeg... At vi hadde en sånn online chat eller noe. Tror det er mange her inne som kunne hjulpet hverandre, så man ihvertfall ikke føler seg alene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...