Gå til innhold

Kjære NHD

Gjest verdiløs for samfunnet..

Anbefalte innlegg

Gjest verdiløs for samfunnet..

Hei!

Jeg er en 31 år gammel mann som sliter en del psykisk,har vel det man kaller en unipolar lidelse.

Jeg har de siste årene nå slitt veldig med min psykiske tillstand,jeg har store problemer med og klare og fungere i arbeidslivet,hyppige sykmeldinger og korte arbeidsforhold er vel blitt en gjennganger hos meg..desverre.

Har tidligere vært gjennom yrkesrettet attføring uten att dette var til noe særlig hjelp med min arbeids sittuasjon.

Nå de siste to årene har jeg bare hatt sporadiske arbeidsforhold i ett vikarbyrå.

Dette har bare gjort meg enda mere usikker på meg selv,føler meg totalt verdiløs for samfunnet,skjønner ikke hvordan man skal klare seg i samfunnet i dag med jobb og slikt,når folk ikke ser på deg som en ressurs selv om du sliter litt psykisk.

Nå er jeg så lei av alt som heter vikar og usikkre arbeidsforhold att jeg er på full fart med heisen ned i kjelleren.

Takk Gud for att jeg har en familie med snill kone og to vakre barn....hadde jeg ikke hatt de så er det i allefall sikkert att jeg ikke hadde vært her på moder jord lenger.

Jeg har tidligere hatt samtaler med en psykolog..og går nå i samtale med en psykiatrisk sykepleier i min kommune.

Men tviler på att hun kan hjelpe meg i denne sittuasjonen.

Håper du kanskje med din brede erfaring kan gi med noen gode råd på veien om hva jeg kan gjøre for og få staket ut kursen og få den hjelpen fra både trygdekontor og arbeidskontor som jeg har krav på...om jeg har krav på noe i det hele tatt da?

Men slik som jeg har det nå..klarer jeg ikke og ha det..det er i allefall sikkert.

Og er det noen her inne som kan gi med gode råd eller egene erfaringer er jeg takknemmelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er ikkek spesielt god på det meg rettigheter fra trygde- og arbeidskontor. Når sakene har havnet dit, har jeg vanligvis overlatt dem til andre for lenge siden.

De aller fleste unipolare depresjoner lar seg behandle. Når du ikke har blitt bra, tenker jeg at du enten ikke har fått korrekt diagnose og/eller optimal behandling.

Det finnes andre viktige verdier enn å være verdifull for samfunnet, feks ved å være verdifull for dine barn. Det er dessuten få bidrag til samfunnsøkonomien som er mer verdifulle enn å føre barn frem til trygge og modne individer. Kan det være ditt bidrag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/#findComment-2091124
Del på andre sider

Jeg er ikkek spesielt god på det meg rettigheter fra trygde- og arbeidskontor. Når sakene har havnet dit, har jeg vanligvis overlatt dem til andre for lenge siden.

De aller fleste unipolare depresjoner lar seg behandle. Når du ikke har blitt bra, tenker jeg at du enten ikke har fått korrekt diagnose og/eller optimal behandling.

Det finnes andre viktige verdier enn å være verdifull for samfunnet, feks ved å være verdifull for dine barn. Det er dessuten få bidrag til samfunnsøkonomien som er mer verdifulle enn å føre barn frem til trygge og modne individer. Kan det være ditt bidrag?

Takker for svaret nhd!

Kan det kanskje være en ide for meg og få meg en time hos en psykolog også?..og forbli sykmeldt intill jeg begynner og få skuta litt på rett kjøl igjen?

En Psykiatrisk sykepleier kan vel ikke stille noe diagnose kanskje?

Jeg har jo ingen jobb for øyeblikket så jeg taper jo ikke akuratt noe på og la meg utredes før jeg bestemmer meg for hva som skal skje videre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/#findComment-2091133
Del på andre sider

Takker for svaret nhd!

Kan det kanskje være en ide for meg og få meg en time hos en psykolog også?..og forbli sykmeldt intill jeg begynner og få skuta litt på rett kjøl igjen?

En Psykiatrisk sykepleier kan vel ikke stille noe diagnose kanskje?

Jeg har jo ingen jobb for øyeblikket så jeg taper jo ikke akuratt noe på og la meg utredes før jeg bestemmer meg for hva som skal skje videre...

En erfaren psyk.spl kan vite ganske ofte hva som feiler en diagnosemessig. De plukker opp mye igjenom årevis med erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/#findComment-2091139
Del på andre sider

Gjest verdiløs for samfunnet

En erfaren psyk.spl kan vite ganske ofte hva som feiler en diagnosemessig. De plukker opp mye igjenom årevis med erfaring.

Hei!

Men kan en psykiatrisk sykepleier stille en diagnose som er holdbar fks ved søknad om hjelp fra Trygdekontor og Arbeidskontor da?.

Føler meg så hjelpseløs i dette systemet jeg...føler liksom att man ikke blir tatt på alvorog att man må vite eksakt hva man har krav på av hjelp...for de forteller meg de ikke i allefall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/#findComment-2091431
Del på andre sider

Hei!

Men kan en psykiatrisk sykepleier stille en diagnose som er holdbar fks ved søknad om hjelp fra Trygdekontor og Arbeidskontor da?.

Føler meg så hjelpseløs i dette systemet jeg...føler liksom att man ikke blir tatt på alvorog att man må vite eksakt hva man har krav på av hjelp...for de forteller meg de ikke i allefall.

nei, det kan de ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261563-kj%C3%A6re-nhd/#findComment-2091541
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...