Gå til innhold

Privat kontakt etter terapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ex-pasient

Det kommer også an på behandlingens art og arten av privat kontakt.

Spørsmålet gjaldt hvorvidt det eksisterer formelle regler for om en psykolog kan gå på café, kino og lignende med en tidligere klient, og om det bør gå en viss tid før en slik relasjon kan innledes.

Kan jeg tolke ditt svar i retning av at det er greit med en slik kontakt, så lenge den er "decent"?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Spørsmålet gjaldt hvorvidt det eksisterer formelle regler for om en psykolog kan gå på café, kino og lignende med en tidligere klient, og om det bør gå en viss tid før en slik relasjon kan innledes.

Kan jeg tolke ditt svar i retning av at det er greit med en slik kontakt, så lenge den er "decent"?

Det er ingen lover eller forskrifter som forbyr slik kontakt.

De etiske retningslinjene for psykologer vil nok være meget skeptisk til et slikt forhold.

liljensverden

jeg har litt kontakt med min tidligere psykolog. Vi bor i forskjellige byer, så det er bare snakk om en melding en gang i ny og ne...

Jeg spurte en gang om hun hadde lyst til å ta en kafétur en gang hvis jeg kom til byen, men hun mente det hadde gått for kort tid fra avsluttet behandling, men hun ville gjerne jeg skulle komme til kontoret hennes. så kunne vi møtes der, selv om hun sa hun gjerne ville møtt meg på kafé om situasjonen hadde vært litt anderledes. Det hadde gått under et år fra avsluttet behandling.

Ønsker du å ta opp kontaken med din psykolog?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...