Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det snø til slutt?

Blir det bare regntid i stedet for vinter?

Jeg tippet tidlig i fjor høst at det ville bli en lang, mild og regnfull vinter. Jeg har hatt rett så langt :-)

Vi våknet riktignok opp til et hvitt teppe i morges (ungene: "jaaaa!" jeg: "neeeei!"), men det er nok borte i løpet av de nærmeste dagene.

Såh, hva tror dere?

Skrevet

Tror at vi får litt snø, i alle fall her jeg bor, men tror ikke på store mengder. Tror at det kommer i slutten av februar:-)

Skrevet

Tror at vi får litt snø, i alle fall her jeg bor, men tror ikke på store mengder. Tror at det kommer i slutten av februar:-)

Ja enig, _litt_ snø kommer det nok. Men jeg tror at mesteparten av snøen som _skulle_ ha kommet i år - kom i fjor... :-)

(Men jeg håper snøen som for øyeblikket laver ned utenfor vinduet mitt forsvinner til mandag, for da skal jeg kjøre buss...)

Skrevet

Ja enig, _litt_ snø kommer det nok. Men jeg tror at mesteparten av snøen som _skulle_ ha kommet i år - kom i fjor... :-)

(Men jeg håper snøen som for øyeblikket laver ned utenfor vinduet mitt forsvinner til mandag, for da skal jeg kjøre buss...)

I fjor!? Da var det ikke mange snøfnuggene her i alle fall! Litt snø var det jo, men ikke så mye som det pleier nei.

I dag er det vel 2 cm snø eller noe sånt. Håper det blir mer! Mye mer!

Gjest Underskrift
Skrevet

I fjor!? Da var det ikke mange snøfnuggene her i alle fall! Litt snø var det jo, men ikke så mye som det pleier nei.

Her hadde vi snerekord i fjor, tror jeg, så det er tydelig forskjell.

Jan, feb, mars var veldig snefyldte di fleste steder i landet, mer enn på mange år faktisk. Så da hadde vel du uflaks da.

I år derimot er det LITE snø.

*ønsker meg tilbake til i fjor*

Skrevet

"I fjor!? Da var det ikke mange snøfnuggene her i alle fall! Litt snø var det jo, men ikke så mye som det pleier nei."

Her i sør var det ekte snø-vinter fra midten av januar (all snøen kom selvfølgelig dagen _før_ jeg hadde oppkjøring på buss...), og den siste resten av snø forsvant ikke før i begynnelsen av mai! Hos oss lå det mellom 50-100 cm snø hele den perioden.

"I dag er det vel 2 cm snø eller noe sånt. Håper det blir mer! Mye mer!"

Her er det kommet ca 5 cm bare siden i morges og jeg skal nok svelge noen få dager med snø - bare det forsvinner før jeg skal ut å busse på mandag...

Men jeg har vært _veldig_ fornøyd med regntiden vi har hatt i stedet for vinter, og kunne gjerne tenke meg å fortsette på det viset helt til det er for sent med vinter...

*tenker med gru på igjenfryste biler, snøskuffing, glatte og ufremkommelige veier, legge på kjetting på busser osv...*

Skrevet

Her hadde vi snerekord i fjor, tror jeg, så det er tydelig forskjell.

Jan, feb, mars var veldig snefyldte di fleste steder i landet, mer enn på mange år faktisk. Så da hadde vel du uflaks da.

I år derimot er det LITE snø.

*ønsker meg tilbake til i fjor*

I Trondheim var det ikke mye snø i fjor, men vi var mye på ei hytte ca. halvannen time med bil sørover og det var det en del snø, men ikke så mye som normalt der heller visstnok.

Skrevet

Det er høst nesten hele året!

Høst er bra! Bortsett når det _er_ høst da, for da går det jo mot vinteren. Men så lenge det er høst om vinteren også, så går det jo fint :-D

(Det var jo forresten en både ordentlig kald og snøfyllt vinter, og en varm og deilig sommer i 2006 her sørpå i hvertfall - så her har det ikke vært høst hele året)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...