Gå til innhold

sosial angst

Anbefalte innlegg

Så en venninne gå på den andre siden av veien i dag. Jeg gikk ikke bort til henne...er kjempetrist akkurat nå...sånne episoder føles som et nederlag. Av og til har jeg lyst til å bryte kontakten, fordi det er så vanskelig å forholde seg til å møte den andre.. Hvis jeg skal fortsette å ha kontakt må jeg fortelle mer om hva som er problemet, og det vet jeg ikke om jeg er motivert for. Når jeg tenker på det kjenner jeg en stor motvilje. Er det noen som har noen gode råd, når man er i en sånn situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261604-sosial-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Huff, jeg skjønner at dette er et stort problem for deg. Sliter selv en del med sosial angst. Det jeg har erfart er at det bare blir verre og verre hvis du isolerer deg. Viktig å kjempe i mot angsten i stedet. Men ikke vær så hard mot deg selv. Sett deg små mål i begynnelsen, som å hilse på naboen eller ekspeditøren på en butikk for eksempel. Etter endt dag, skriv ned alt det positive du kommer på. Har du en ekstremt dårlig dag, kan det positive være at du likevel holdt ut;) Og husk, selv om alt føles tungt: du ska få en dag i mårå...

PS: Kognitiv terapi(eventuel kombinert med medisin)har vist seg å kunne hjelpe en del med sosial angst.

*Klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261604-sosial-angst/#findComment-2091557
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...