Gå til innhold

NHD-schizoaffektiv vs bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest freakshow

hei,jeg er en jente på 21 år som har slitt psykisk siden 12-13års alderen.jeg har også vært inn og ut av psykiatriske avd,både kortere og ganske lange opphold (opptil et år av gangen) jeg har pga mye flytting hatt mange forskjellige psykiatere og da også mange forskjellige meninger om hva som feiler meg. noen sier bipolar med dissosiativ lidelse , andre sier schizoaffektiv lidelse.jeg har til nå ikke brydd meg så mye om hva de kaller det jeg er,for jeg veit jo selv hvilke sympomer jeg har.det jeg lurer på er hva du mener jeg har slags lidelse utfra dette jeg skriver nå:

jeg har voldsomme humørsvingninger,psykotiske perioder flere ganger i året som kan vare i opptil en mnd tid,for så å havne helt på bunnen igjen. jeg har stemmer i hodet mitt til enhver tid,og tre personer som følger etter meg hele tiden.jeg er ganske paranoid når jeg er psykotisk,og kan sperre meg inne i flere uker i strekk.jeg har enorm sosial angst,og trekk som minner om tvangstanker og handlinger (må alltid ha det rent,vasker meg opptill hundre ganger om dagen,og har angst for at ting utenfra skal være skittent og fullt av bakterier) jeg har ifølge min nåværende psykiater vanskelig for å skille virkelighet med fantasi,noe som jeg kan synes er vanskelig.stemmene i hodet mitt beordrer meg til ting,ofte selvskading og kommer hele tiden med negative kommentarer om hva jeg gjør,hvordan jeg ser ut osv. disse syns og hørselshallusinasjonene er veldig voldsomme og vanskelig å takle i hverdagen.bare det å handle brød kan jeg bruke en hel dag på å mote meg opp til.jeg har x antall selvmordsforsøk bak meg,og føler det bare er et tidspørsmål før jeg mister all forstand og det blir selvmord,og ikke selvmordsFORSØK. jeg går også på mange medisiner, som vallergan,apodorm,zoloft,seroquel,abilify,largactil,sobril (25 x 6) og valium. håper på svar fra deg og andre som har meninger eller synspunkter. for jeg føler jeg bare faller nå,og at jeg hvert sekund kan treffe bakken.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261640-nhd-schizoaffektiv-vs-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...