Gå til innhold

Trening og matinntak

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Det er en ting jeg er litt usikker på når det gjelder trening og matinntak.

Jeg løper en del, prøver ikke å slanke meg, bare "stramme meg opp" litt. I den samenheng lurer jeg litt på matinntak iforhold til treningen.

Hvor mye skal man spise? Skal man spise mere (slik at matinntak og forbruk blir balansert) eller skal man ikke spise mer (slik at forbruket blir litt større enn inntaket) når man skal "stramme seg opp" (Bytte ut fett med muskler?)?

Hvordan kan man vite hvor mye man skal spise for at inntak og forbruk blir balansert?

Blir fett byttet ut med muskler dersom man spiser balansert? Hva med dersom man spiser for lite, hva er effekten av det?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fett kan aldri byttes ut med muskler. Mengden fett i fettcellene minker, men du har like mange fettceller som før. Muskelceller øker i volum (og de blir sterkere) ved trening, men de blir aldri flere! Spis sunt til du blir mett, da spiser du høyst sannsynlig akkurat passelig, og du vil nå målet ditt. Mye grønnsaker er selvsagt bra, og drikk masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

trener du får å få slankeeffekt, må forbruket overstige inntaket. Du kan f.eks. fastholde matinntaket samtidig som du øker aktivitet din.

Med en gang balansen forandres slik at vektreduksjon starter, oppstår det sult. Når du er sulten, mister du kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...