Gå til innhold

eksamen/medisinering - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest med.studine
Skrevet

Hei!

Studerer medisin (2.året) i utlandet. Nå er vi midt i en tøff eksamensperiode, og jeg har slitt kvalme siden 1.januar, og med hodepine siden 3. januar, konstant med noen sterke anfall et par ganger for dag (svimmelhet, press i øynene + særlig halve hodet, sensitiv for lys og nedsatt hørsel).

Gikk til legen for et par dager siden, målte blodtrykk: 130/90 - mitt normale blodtrykk er 90/70.

Han gav meg Alprazolam (Xanax = Xanor 0.25 mg, 1 om dagen) og ibuprofen (advil ultra, 200mg).

Har etter jeg har begynt med dette kastet opp flere ganger, mens før var det bare kvalme uten oppkast.

Er dette en dårlig kombinasjon av tabletter?

Glemte også å nemne til legen at jeg spiste "rå" sjømat nyttårsaften, og ble veldig dårlig dagen etter dette..

Har ikke hatt mageproblemer utover kvalme/oppkast. Kan det likevel være snakk om matforgiftning i en eller annen form? I tillegg til stress?

Legen vil ta migerene-undersøkelser om plagene ikke går over etter eksamensperioden.. Men jeg sliter ennå med første eksamen, og da blir jeg jo bare mere desperat når jeg ikke får til ög lese.. etc.

Hva tror du om dette, NHD?

mvh

frustert medstud

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...