Gå til innhold

oppfatte seg selv som hva..

Anbefalte innlegg

Jeg er så "langt borte" fra folk... føler meg så annderledes - at alle glaner selv om de kanskje ikke gjør det. Men det føles sånn ut.

Eller, jeg er redd for at min oppfattning av hvordan andre ser meg; er den korrekte oppfattningen på hvordan jeg virkelig ser ut.

Babble litt.. Så et tv program for lenge siden om en jente som var 100% sikker på at hun var stygg, selv om hun ikke var det. Vi kunne se at hun var en pen jente, men hun så det ikke selv.

Dette var en sykdom? Noen som vet navnet?

Jeg lurer på om jeg er sånn - men hvis jeg lurer er ikke det bare et bevis på at jeg ikke lider av dette?

Iblandt så kan jeg synes utseendet er helt allright.. iblandt..

Men som oftest så orker jeg ikke at noen ser på meg engang.

Men det skulle kanskje bare mangle at man blir stygg etter 5-10 år "alene" og isolert i ekte Elling kopi?

Når noen sier noe som motbeviser min oppfattning av hvordan jeg tror jeg ser ut, hvordan skal jeg kunne tro på det uten og tro at de bare sier det for at jeg skal føle meg bedre?

Man kan jo ikke tro på de som vil hjelpe deg, for de ville vel lyge for og bygge opp selvtillitten din?

ja, jeg er en idiot..hei, som det går..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/261966-oppfatte-seg-selv-som-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

optimisten1365380986

Nei, du er ingen idiot fordi om du føler det sånn. Bruker du medisiner imot dette?

Jeg fikk veldig god hjelp av anti-depressiva. Nå har jeg vel kommet meg over det verste, tror jeg. Kommet så langt at jeg greier å "late som" jeg er normal ;)

Nei, du er ingen idiot fordi om du føler det sånn. Bruker du medisiner imot dette?

Jeg fikk veldig god hjelp av anti-depressiva. Nå har jeg vel kommet meg over det verste, tror jeg. Kommet så langt at jeg greier å "late som" jeg er normal ;)

Nei, ingen medisiner, enda... skulle til legen på onsdag nå, første gang på 8-10 år et sted, men ikveld gikk døgnrytmen til helvette.. så det ser dystert ut... pokker da, alt kom ikveld....!!

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Jeg forstår dine følelser så godt. Noen dager ser jeg meg i speilet og tenker: "hmm.. jo, kanskje jeg ikke er så stygg? Kanskje jeg er litt pen som de sa..." Da kjenner jeg at jeg blir glad og får selvtillitt nok til å utføre mye. Kanskje jeg drar til byen sammen men ei venninne eller no, og helt plutselig går vi forbi et vindu... Der ser jeg meg selv og tenker: "fy, f*** så stgg jeg er! Den ekle nesa, stgge kinnbein. Og den sjokoladen jeg nettopp spiste må ha gitt meg fem ekstra kilo... For de var ikke der i sta...!" Da får jeg panikk og må hjem. Kan jeg ikke gå hjem, er jeg deprimert resten av dagen, men gjør hva jeg kan for å skjule det.

Det er slitsomt og skaper ekstreme ubalanser i både selvbilde, depresjonen og humøret...

Men så er nå jeg både borderliner og spiseforstyrra...

Gjest Ellipse

Kjære deg, ferri, du er absolutt ingen idiot!! Det er trist at du har sånn en feil oppfatning av deg selv, og jeg håper du kan få hjelp til å rette på selvbildet ditt.

Den sykdommen du beskriver, tenker du kanskej på Body Dysmorphic Disorder?

Her er en link jeg fant:

http://www.ncpamd.com/body_dysmorphic_disorder.htm

Jeg så en gang et Oprah-program som tok opp det temaet.

Der var det bl.a. en aldeles nydelig gutt som trodde han var verdens styggeste. På grunn av det hadde han måttet avslutte studier, kunne knapt gå ut osv....trist.

Gjest Jente31

Du er ingen idiot, Ferri!! Da er jeg det og. Fin, fin du:-) Høres ut som du har et hjerte av gull, spør du meg.

Hva bryllupet angår, så støtter jeg deg uansett hva du velger å gjøre. Jeg har en bror og en far som er psykisk syk og som ikke takler sosiale sammenkomster osv.

Vi fant en bra løsning da jeg giftet meg. De klarte å bli med en liten stund, og så gikk de bare uten å si noe til de andre, for da slapp de alle spørsmål osv.

Ønsker deg en fin,fin dag;)

Annonse

Skulle skrevet mer, men er litt på farten! Men kjære ferri, du er så avgjort ingen idiot! Men det at du ser på deg selv som en, det er noe kan du jobbe med! Og det kan du få hjelp til, selvom det er du som må gjøre jobben. Men du må ta sjansen på å ville!

Jeg forstår dine følelser så godt. Noen dager ser jeg meg i speilet og tenker: "hmm.. jo, kanskje jeg ikke er så stygg? Kanskje jeg er litt pen som de sa..." Da kjenner jeg at jeg blir glad og får selvtillitt nok til å utføre mye. Kanskje jeg drar til byen sammen men ei venninne eller no, og helt plutselig går vi forbi et vindu... Der ser jeg meg selv og tenker: "fy, f*** så stgg jeg er! Den ekle nesa, stgge kinnbein. Og den sjokoladen jeg nettopp spiste må ha gitt meg fem ekstra kilo... For de var ikke der i sta...!" Da får jeg panikk og må hjem. Kan jeg ikke gå hjem, er jeg deprimert resten av dagen, men gjør hva jeg kan for å skjule det.

Det er slitsomt og skaper ekstreme ubalanser i både selvbilde, depresjonen og humøret...

Men så er nå jeg både borderliner og spiseforstyrra...

Har det ganske likt ja, blir helt deppa av og se megselv ute f.eks. Blir fort "slått ned" av det ja..

Aner ikke hva dette kommer av hoss meg enda.. Hvordan har du følt det og få diagnoser sånn, har det vært greit og endelig få vite hva som er "feil" eller var det deprimerende og få vite at det er "virkelig" ?

Kjære deg, ferri, du er absolutt ingen idiot!! Det er trist at du har sånn en feil oppfatning av deg selv, og jeg håper du kan få hjelp til å rette på selvbildet ditt.

Den sykdommen du beskriver, tenker du kanskej på Body Dysmorphic Disorder?

Her er en link jeg fant:

http://www.ncpamd.com/body_dysmorphic_disorder.htm

Jeg så en gang et Oprah-program som tok opp det temaet.

Der var det bl.a. en aldeles nydelig gutt som trodde han var verdens styggeste. På grunn av det hadde han måttet avslutte studier, kunne knapt gå ut osv....trist.

Det var den jeg tenkte på ja, tusen takk for den linken Ellipse !!!! :)

Kjente meg mye igjen i hva som stod der.

Takk for snille ord, ja selvtillitten, selvfølelsen, selvbildet ..etc..etc.. er nok helt på bunnen :(

Du er ingen idiot, Ferri!! Da er jeg det og. Fin, fin du:-) Høres ut som du har et hjerte av gull, spør du meg.

Hva bryllupet angår, så støtter jeg deg uansett hva du velger å gjøre. Jeg har en bror og en far som er psykisk syk og som ikke takler sosiale sammenkomster osv.

Vi fant en bra løsning da jeg giftet meg. De klarte å bli med en liten stund, og så gikk de bare uten å si noe til de andre, for da slapp de alle spørsmål osv.

Ønsker deg en fin,fin dag;)

Hjertelig, det varmet veldig godt og lese hva du skrev når jeg leste det, Jente31 :)

Tusen takk:))

Kanskje jeg klarer noe lignende i bryllupet. Men er så redd for og møte alle disse menneskene.. vetje...

Skulle skrevet mer, men er litt på farten! Men kjære ferri, du er så avgjort ingen idiot! Men det at du ser på deg selv som en, det er noe kan du jobbe med! Og det kan du få hjelp til, selvom det er du som må gjøre jobben. Men du må ta sjansen på å ville!

Hei Søta!

Takk, men Jeg klarer ikke komme bort fra alt det som er "feil" med meg, vet ikke hvordan jeg gjør det, men jeg lover at jeg skal prøve mitt beste og følge med på hva helse personellet sier..men tungt.. iblandt..

Unnskyld om jeg svarte deg brått eller noe i de 2 postenene her, var ikke helt 100%.. ! (eller nær mine vanlige 32.2%) ;)

Annonse

Så dumt!! Vil du fortelle?

Mmhm, sovnet vel bare fra det dessverre..

Er så sur/frustrert over at jeg ikke klarte det.. at jeg ikke orket og holde ut. Våknet (naturlig) opp bare 3 minutter(!!) etter at jeg skulle ha møtt opp.

Bare min feil, hvis jeg bare hadde holdt meg våken, kanskje jeg hadde blitt overtrøtt og kunne presse meg ut døra? Føler meg sær altså, at jeg ikke klarte dette som er så viktig for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...