Gå til innhold

"Fake as until you make as" når man er lagt inn?

Anbefalte innlegg

Gjest Make as

Hvis man selv forsøker denne metoden mens man er innlagt for depresjon f.e., blir man da oppfattet som friskere enn det man virkelig er? Risikerer man da ikke å bli trodd når en forteller om alvorligheten i sine depressive symptomer? Man klarer jo ikke hele tiden å "fake as" når man er langt nede. Når mam innimellom gir slipp på "fake as" og lar depresjonen slippe gjennom, er det da fare for at man blir karakterisert som og evt. diagnostisert som heller emosjonelt ustabil, egentlig fordi tilstedeværelsen og tyrken i "fake as" er ustabil?

Det er synd med pasientroller. Er man lagt inn for depresjon, skal man liksom framtre som deprimert hele tiden, føles det som, enda man gjerne blir raskere bedre hvis man jobber for å få fram friske sider..? Derfor man i utgangspunktet ikke anbefaler innleggelse for depresjon kanskje?

Samtidig er det vanskeligere å få bukt med en depresjon som har fått råde over lang tid og tatt mer og mer styring og fyllt større og større del av deg.

Er det noe med rollene som en burde jobbe med, både pasienter og ansatte?

Fortsetter under...

Rollefordelingen er så avgjort et tema som før fokuseres på. Pasienter tillegges ofte ting av ansatte basert på deres atferd, og dersom man da velger atferd som er atypisk i forhold til hva andre ville valgt i en tilsvarende situasjon (med tilsvarende problemer), så kan dette få utilsiktede konsekvenser.

Tror løsningen ligger i å ta temaet opp med de kontaktpersoner man har i avdelingen. Da kan man bli enige om hvilke kriterier som skal ligge til grunn for vurderingen mht f.eks. innleggelsens varighet.

Gjest AtmInna

Man blir ikke frisk av å være innlagt. Innleggelse fungerer bare som en "brannslukker" For å bli frisk er det langvarig stabil poliklinisk behandling som hjelper.

jeg ble frisk å være innlagt. for da fikk jeg rett diagnose og medisiner mot min lidelse, og ble altså frisk.

langvarig poliklinisk behandling gjorde meg verre, da du ikke kan prate bort en bipolar lidelse.

Annonse

liljensverden

Jeg har forsøkt å la vær å blande meg men nå tok nevrosene over.

det heter fake it until you make it. ikke as.

Nå måtte jeg le....!

Du ANER ikke hvor mye det har irritert meg, men jeg har bitt tenna sammen for å ikke virke prippen.

=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...