Aramir Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 I et leserinnlegg i Aftenposten i dag står det at Zyprexa er det legemiddelet som har høyest omsetning i Norge. Det står at 32,8 % av osloborgere hadde en psykisk lidelse i løpet av de siste 12 månedene og at 52,4 % av osloborgere vil få en psykisk lidelse i løpet av livet. Er ikke dette mistenkelig høye tall? Jeg sitter her med en følelse at psykiateren min bare finner på tull og setter meg på Zyprexa bare for å følge en trend og kaller meg bipolar for å fylle en kvote. Psykologen min flesket til med ikke mindre enn tre personlighetsforstyrrelser. Det er en effektiv måte å få folk til å slutte å stole på seg selv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro eller hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg får nevne dette for psykiateren min. Men da setter han meg kanskje på et nytt medikament for å knekke idiotiske tanker. Jeg er redd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261990-noian/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg synes du trekker frem viktige aspekter mht diagnostisering. Jeg synes det for tiden dukker opp et utall mennesker i min omgangskrets som enten har fått en bipolar 2 diagnose eller en ME-diagnose. Hvis disse diagnosene fører til at folk får hjelp som medfører økt funksjon og økt livskvalitet, så er det flott - men jeg er ikke helt sikker på at det er den eneste konsekvensen. Dersom du klarer å ikke fokusere på diagnosene, men derimot husker på at du er deg uansett - enten du har en eller åtte diagnoser - så er vel det en fordel. Du skriver på en måte som gjør at jeg får tiltro til din fighterevne. Dette kan selvfølgelig bare være noe jeg tar ut av løse luften - men tenkte allikevel jeg ville fortelle deg det. Dessuten lo jeg høyt når jeg leste det du skrev, synes du har en forfriskende måte å skrive om et alvorlig tema på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261990-noian/#findComment-2096507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramir Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg synes du trekker frem viktige aspekter mht diagnostisering. Jeg synes det for tiden dukker opp et utall mennesker i min omgangskrets som enten har fått en bipolar 2 diagnose eller en ME-diagnose. Hvis disse diagnosene fører til at folk får hjelp som medfører økt funksjon og økt livskvalitet, så er det flott - men jeg er ikke helt sikker på at det er den eneste konsekvensen. Dersom du klarer å ikke fokusere på diagnosene, men derimot husker på at du er deg uansett - enten du har en eller åtte diagnoser - så er vel det en fordel. Du skriver på en måte som gjør at jeg får tiltro til din fighterevne. Dette kan selvfølgelig bare være noe jeg tar ut av løse luften - men tenkte allikevel jeg ville fortelle deg det. Dessuten lo jeg høyt når jeg leste det du skrev, synes du har en forfriskende måte å skrive om et alvorlig tema på. Tusen takk for svaret! Puh, nå er jeg både lettet og glad. Nå dreide fokuset mitt seg i en mer konstruktiv retning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/261990-noian/#findComment-2096742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.