Gå til innhold

kan en psykose vare i flere år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest skald av Satans sol

psykose og religion er likt ja. Det eneste som hindrer en masse kristne, muslimer o.l å bli tvangsinnlagt er at det er så mange av dem.

Jeg mener selvfølgelig ikke at alle mennesker som er kristne er gale. Men hadde det kommet en kar i dag og hevdet at han hadde vært født av en jomfru, og at han var guds sønn, ja da hadde nok schizofrenidiagnosen ikke ligget så langt unna. Og de som fulgte han, ville blitt sett på som naive ofre. De fleste helgener o.l er også ganske syke.

Jeg var en gang medlemm av en karismatisk menighet før jeg ble ateist/agnostiker, og pastoren der, påstod at gud snakket med ham. De gikk også rundt og trodde på en masse møl, som selvfølgelig ikke lot seg bevise.

Jeg mener selvfølgelig ikke at alle mennesker som er kristne er gale. Men hadde det kommet en kar i dag og hevdet at han hadde vært født av en jomfru, og at han var guds sønn, ja da hadde nok schizofrenidiagnosen ikke ligget så langt unna. Og de som fulgte han, ville blitt sett på som naive ofre. De fleste helgener o.l er også ganske syke.

Jeg var en gang medlemm av en karismatisk menighet før jeg ble ateist/agnostiker, og pastoren der, påstod at gud snakket med ham. De gikk også rundt og trodde på en masse møl, som selvfølgelig ikke lot seg bevise.

For et grusomt nick!

*grøss*

Gjest spørsmål om psykose

Det du forteller viser jo bare at religiøse mennesker er like forskjellige som mennesker som ikke er det.

Selv om du har opplevd en slik karismatisk menighet, så betyr ikke det at den er representativ for alle. Jeg er kristen, men ingen karismatiker. Jeg misliker sterkt karismatiske kristne. Men likevel kan jeg ikke hevde at noen har monopol på noen sannhet eller tro.

Det hadde spart oss for mye grubling og hodebry om noen faktisk hadde det.

liljensverden

Det du forteller viser jo bare at religiøse mennesker er like forskjellige som mennesker som ikke er det.

Selv om du har opplevd en slik karismatisk menighet, så betyr ikke det at den er representativ for alle. Jeg er kristen, men ingen karismatiker. Jeg misliker sterkt karismatiske kristne. Men likevel kan jeg ikke hevde at noen har monopol på noen sannhet eller tro.

Det hadde spart oss for mye grubling og hodebry om noen faktisk hadde det.

jeg kunne ikke vært mer ening med deg, du som hadde spørsmål om psykose..

Annonse

Gjest Neitakk....aldri i verden.

skald av Satans sol? var det grusomt? hva er grusomt med det? Satan representerer den frie tanke, og reise seg fra guds tyranni. Men jeg kan godt lavær og bruke det, dersom det støter folk.

"Satan representerer den frie tanke, og reise seg fra guds tyranni."

Ja satanister mener gjerne det.

"Satan representerer den frie tanke, og reise seg fra guds tyranni."

Ja satanister mener gjerne det.

det var et utrolig uvitende svar. Du har nok mange fordommer å slite med. Ganske uhøfflig også. Dessuten litt feigt å ikke bruke eget nick.

det var et utrolig uvitende svar. Du har nok mange fordommer å slite med. Ganske uhøfflig også. Dessuten litt feigt å ikke bruke eget nick.

Hvis du ikke er satanist, så benekt det og fortell hva du er da?

Hvis du ikke er satanist, så benekt det og fortell hva du er da?

Jeg ser på gud som en ond kraft. Uansett hvilket navn han har, være seg Allah eller Jesus. Det har bare ført ulykke med seg. Tvang, hekseprossesser, overtro, død og kristning med sverdet. Grunnen til at jeg noen ganger kalder meg skald av Satans sol, er fordi, i kristen mytologi er Satan den fallne engelen. Og jeg identifiserer meg med han. Iom at jeg var sterkt personlig kristen før, og opplevde bare svik fra"jesus" ikke så rart da jeg vet han ikke finnes nå... Hadde du trodd jeg var trollmann hvis jeg kalte meg harry potter?

Jeg ser på gud som en ond kraft. Uansett hvilket navn han har, være seg Allah eller Jesus. Det har bare ført ulykke med seg. Tvang, hekseprossesser, overtro, død og kristning med sverdet. Grunnen til at jeg noen ganger kalder meg skald av Satans sol, er fordi, i kristen mytologi er Satan den fallne engelen. Og jeg identifiserer meg med han. Iom at jeg var sterkt personlig kristen før, og opplevde bare svik fra"jesus" ikke så rart da jeg vet han ikke finnes nå... Hadde du trodd jeg var trollmann hvis jeg kalte meg harry potter?

Jesus har sviktet deg, men Satan gjør livet ditt bedre?

Noen vil bare bedras.

Jeg stopper her, fordi det er ikke noe poeng i å diskutere dette videre, for meg er de som forkaster Gud og vender seg til Satan, mennesker som virkelig er ute å kjøre.

Jeg har ikke mer å si til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...