Gå til innhold

NHD. Er jeg ei dårlig mor? Bør jeg skjerpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest helt anonym mor
Skrevet

Tar medisiner for psykisk sykdom og går regelmessig til behandling hos psykiater.

Er gift og har småbarn, både som går i barnehage og skole. Jeg arbeider ikke selv.

Jeg tenker veldig mye på om jeg er ei dårlig mor.. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke tør fortelle psykiateren min dette. Derfor lettere å spørre anonymt her. Det jeg ikke tør fortelle er at jeg _aldri_ står opp sammen med barna mine om morgenen... Det er mannen min som gjør all jobben å får dem avgårde dit de skal...

Jeg blir nok ekstra trøtt pga medisinene jeg tar, men føler vel at det ikke er noen unnskyldning for at jeg er "lat" og sover istedenfor å være sammen med barna mine om morgenen...

Ellers på dagen vil jeg si at jeg er ei temmelig engasjert og tilstedeværende mor...

Kjære psykiater, bør jeg skjerpe meg?

Skrevet

Du ville vel aldri tillatt deg å ligge i sengen om det ikke var nødvendig?

kan aldri tenke meg dette er noe barna dine tar skade av så lenge du er MAMMA resten av tiden

alene mor

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du er engasjert mor resten av dagen.

Du bare er ikke der om morgenen.

Ikke noe problem det vel? jeg synes ikke det.

Tror det er bedre for våre barn at foreldrene er noen lunde uthvilte. Og dersom du blir trøtt av medisiner- hvorfor stå opp for tidlig?

Skrevet

Dette behøver du overhodet ikke ha noen dårlig samvittighet for! Det spiller vel ingen rolle for barna om du sover når pappaen deres er der for dem. Dermed får du sovet litt lengre og blir en bedre mor for dem senere på dagen. Du lar dem jo ikke være alene. Kanskje det er fint for far og barn å ha en sånn morgenrutine? :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes ikke barn skal stå opp alene om morgenen. I dette tilfellet står far opp med dem, og da er det helt ok. Slik sett er jeg helt enig med Adriana.

Det svaret du har fått av de to andre, synes jeg er bare pjatt. Selvsagt skulle du stått opp selv om du var trøtt dersom mannen din ikke hadde hatt anledning.

Skrevet

Jeg synes ikke barn skal stå opp alene om morgenen. I dette tilfellet står far opp med dem, og da er det helt ok. Slik sett er jeg helt enig med Adriana.

Det svaret du har fått av de to andre, synes jeg er bare pjatt. Selvsagt skulle du stått opp selv om du var trøtt dersom mannen din ikke hadde hatt anledning.

Jeg kan da lese jeg også!!!!

Klarte faktisk å få med meg det at far hadde ansvaret for barna om morgenen....

Så ikke kall mitt svar for "bare pjatt"

frekt.

hidi, the scorpion
Skrevet

frekt.

Enig med deg! Totalt unødvendig kommentar fra nhd...

Jeg forsto ihvertfall alle innleggene helt korrekt. Kanksje han som bør lese nøyere...

Skrevet

Enig med deg! Totalt unødvendig kommentar fra nhd...

Jeg forsto ihvertfall alle innleggene helt korrekt. Kanksje han som bør lese nøyere...

ja,han har en tendens til å undervurdere mennesker litt.

Det er ikke alle som trenger å få

inn ting med teskje.

hidi, the scorpion
Skrevet

ja,han har en tendens til å undervurdere mennesker litt.

Det er ikke alle som trenger å få

inn ting med teskje.

Måtte le av svaret hans. Ingen sender vel barnahagebarn til barnehagen uten at en forelder står opp...!

Skrevet

Måtte le av svaret hans. Ingen sender vel barnahagebarn til barnehagen uten at en forelder står opp...!

hi,hi..nesa i sky;)

Skrevet

!

Skrevet

frekt.

NHD i et nøtteskall.

Skrevet

Det er mange barn som har to foreldre som jobber fulltid, og som bare ser den ene om morgenen - fordi den andre må reise før barna står opp.

Det er også mange barn som vokser opp med bare én av foreldrene til stede om morgenen, fordi den andre bor et annet sted.

Det viktigste er at barna har en ansvarsfull voksen hos seg. Det trenger ikke være moren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...