Gå til innhold

NHD: Zeldox like "bra" som andre AP?

Anbefalte innlegg

optimisten1365380986
Skrevet

Hei, merker at jeg har ganske mange "gamle" symptomer som kommer tilbake etter at jeg startet med zeldox. Er det noen grunn til dette? Er den ikke like bra som f.eks. seroquel, risperdal? Da mener jeg imot negativt tankekaos og angst. Har en helt annen angst nå enn jeg hadde før liksom, er dette en bivirkning?

Skrevet

NHD svarte meg på et tilsvarende spørsmål engang. Og han sa at det var det nye AP med minst effekt. Jeg ble dårligere på zeldox selv. Har prøvd det to ganger, over noen uker, og begge gangene endte med tenners gnissel, og tilbakefall.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det begynner å komme studier som viser at Zeldox kanskje ikke er like bra som de beste AP på gruppenivå.

Psykosene/schizofreniene kan grovt deles i de som har positive symptomer som uro, anngst, tanksekjør, vrangforestillinger, utagering, og de som har negative symptomer som depressivitet, tilbaketrekning, passivitet, initiativløshet, interesseløshet osv.

Mitt inntrykk er at Zeldox passer best til de med negative symptomer.

optimisten1365380986
Skrevet

NHD svarte meg på et tilsvarende spørsmål engang. Og han sa at det var det nye AP med minst effekt. Jeg ble dårligere på zeldox selv. Har prøvd det to ganger, over noen uker, og begge gangene endte med tenners gnissel, og tilbakefall.

Interessant! Jeg merker også mindre effekt av zeldox, bra i begynnelsen, men nå som sagt økt angst. Blir verre utover kvelden og natta. Har visst prøvd det meste av AD nå, så da er det vel bare å bruke den med minst bivirkninger som blir risperdal for min del. Men så var det den h....vekta da :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...