Gå til innhold

ADD (ADHD?) i voksen alder

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer-litt-i-dag

Hei!

Er en gutt på 24 som viser veldi mange tegn til ADD (ADHD uten hyperaktivitet.) Har og har alltid hatt store problemer med konsentrasjonen, er impulsiv, problemer med talespråket, og har i tillegg slitt med angst og depresjon. Går nå på Zyprexa 5 mg daglig, og er kvitt angsten. Av person er jeg ganske stille og sjenert. Så lurer på om jeg har ADD? Hvordan kan jeg isåfall finne det ut? Har fra før diagnosen Schizoid PF.

Grunnen til at jeg vil ha diagnosen er at jeg gjerne vil få hjelp til å få opp konsentrasjonen min. Er lei av at jeg ikke klarer å konsentrere meg.

Er det i det heletatt mulig å få denne diagnosen når jeg er i denne alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262313-add-adhd-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurer-litt-i-dag

Jeg er 29 å er under utredning av dette nå(add)

Du må få henvisning av pykolog eller lege...

Det var lang vente tid her jeg bor:(

Hei og takk for svar!

Hvilke tegn synes du selv tyder på at du har add? Vært litt gøy å hørt litt..

Hvilke hjelp håper du på å få?

Bare svar om du ikke synes det blir for personlig.

Gjest sm29 med pjattingen sin:)

Hei og takk for svar!

Hvilke tegn synes du selv tyder på at du har add? Vært litt gøy å hørt litt..

Hvilke hjelp håper du på å få?

Bare svar om du ikke synes det blir for personlig.

først og fremst så er det å ikke klare å konnsentrere seg,sklir liksom helt ut.

psykologen min som var mest ivrig på å få dette utredet:)

Jeg er jammen ikke sikker på hva som kan gjøres om det skulle vise seg at jeg har add.

psykiateren som tar utredelsen sier at det er meget vannskelig å sette en sikker diagnose i mitt tilfelle...( det er så mye å ta tak i)

Han er også veldig bestemt på å forsøke å behandle dette uten nødvendigvis å bruke med.

Det er en hel rekke av skjemaer man må fylle ut ( familie eller andre som kjente deg som barn er det også ønskelig å få en uttalelse fra) sliter nå med å fylle ut livshistorien min som jeg skulle ha levert han for noen uker siden:(

lykke til

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...