Gå til innhold

Til NHD & CO: Er gla nå, utredning like om hjørnet. Hvor ærlig bør jeg være??

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg er så utrolig glad nå.. Fikk brev ang utredning til psykiater igår!! Skal inn om ikke så altfor lenge. Kan ikke beskrive den deilige følelsen det er å bli tatt på alvor. Har jo hanglet i flere år nå..Men det er jo min egen feil, for jeg har ikke innsett det selv, og spilt sterk utad.

Jeg har "trent" meg her, på å åpne meg, følt meg litt fram liksom. Og noen ganger har jeg sittet igjen med en følelse av å bli sett ned på, dum,rar osv. Vel, det er vel kun mine egne tanker fordi jeg har så lav seltillit, går jeg utfra?!!

Jeg ønsker jo bare å være "normal" jeg og:))Bør jeg være like åpen og ærlig på utredningen? Liksom "blottlegge" sjelen min slik jeg har gjort her??

Skjønner jo at man kommer litt lengre da.. men samtidig føler jeg meg så utrolig dum..

Takk for evt råd:)

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg synest du skal være ærlig :)

Og hvis det blir for vanskelig å snakke med behandleren,kan du jo skrive brev,det gjør jeg.

Gjest Har vœrt der
Skrevet

Jo œrligere du er, dess lettere blir det for behandleren din å hjelpe deg. Det har jeg erfart!

Det er jœvlig vanskelig å vœre helt œrlig med slike ting fordi de ligger så dypt inne og man er redd for å bli avvist, ikke tatt på alvor etc.

Det kommer dager hvor du har vœrt absolutt så œrlig som du bare kan og funnet frem til det vanskeligste av det vanskelige. Disse dagen kan få deg til å føle deg helt nede fordi du har rotet opp i det vonde. Men det er helt nødvendig for å komme deg videre. Og andre dager kan du føle deg utrolig lettet fordi du kan dele slike tanker med andre. Helst en behandler som du stoler fullt og helt på.

Det tar tid, men bruk denne tiden du har til å finne ut hvem du er og hvilken vei som er rett for deg.

Lykke til! Du kommer til å finne ut mye fint om deg selv også, det tror jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min psykoterapiveileder og lærer sa alltid: "Du kan ikke hjelpe en pasient som ikke er ærlig mot deg".

Min erfaring har bekreftet at dette er riktig.

Gjest Jente31
Skrevet

Min psykoterapiveileder og lærer sa alltid: "Du kan ikke hjelpe en pasient som ikke er ærlig mot deg".

Min erfaring har bekreftet at dette er riktig.

Tusen takk til deg og dere andre for at dere deler deres erfaring med meg. Det er noe jeg skal huske på, og ta med meg. For det er hjelp jeg så gjerne vil ha, utvikle meg, komme videre:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...