Gå til innhold

Det som er vanskelig å be om

Anbefalte innlegg

Gjest ertebelg

De sier til meg at jeg må si i fra hva jeg trenger og hva jeg vil at de skal gjøre.

Jeg ønsker egentlig at de kan si hei til meg når de ser meg/legge litt merke til meg, og av og til spørre hvordan jeg har det.

Men jeg får meg ikke til å be om det, fordi jeg får ikke til å "tvinge" noen til å bry seg.

Noe i meg sier at hvis de brydde seg ville de gjøre dette "naturlig".

Det gjør så vondt og jeg blir lei meg til stadighet over det.

Hvordan kan jeg løse dette slik at jeg ikke blir så lei meg? Kan jeg tenke anderledels på situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262487-det-som-er-vanskelig-%C3%A5-be-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er "de" i denne sammenhengen?

Noen mennesker har kroppsspråk og mimikk som ikke oppfordrer andre til å ta kontakt. Kanskje ditt kroppsspråk er slik? Hvis så er tilfelle, så er det ikke manglende interesse hos andre som gjør at de tar lite initiativ i forhold til deg, men derimot at de bevisst eller ubevisst antar at du ikke ønsker at de skal ta initiativ.

Synes du skal si med ord hva du ønsker, for sannsynligvis vil "de andre" sette pris på en invitasjon fra din side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...