Gå til innhold

Hjelp....

Gjest nicole40

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg har slitt med vinterdepresjoner i alle år.

Denne vinteren her kom det som det pleier,helt vanlig.Men denne gangen kom ikke depresjonen, bare det at jeg har overhode ikke krefter i kroppen og et vanvittig søvnbehov.Sover vekk hver eneste dag, og klarer bare holde meg våken 2-3 timer om gangen.Det kommer en slags tyngde i kroppen og i hodet.

Humøret er godt,jeg føler meg ikke deprimert men normalt glad.Bare denne kollossale tyngden inni meg.

Før om årene har jeg blitt fryktelig nedfor og fått angst,men ikke denne gangen.Jaja, godt at det ble sånn nå da.Humøret og glede er godt å ha.

Gjest nicole40
Skrevet

Overskriften "hjelp" ble litt dum da.Mente bare "hjelp" pga all sovingen:)

Skrevet

Jeg har ikke helt overskt over hva som kan hjelpe mot vinterdepresjoner. Men søvnen derimot; det er desverre slik at jo mer du sover desto mer søvn trenger du. Er man sliten vil man som sagt helst hvile, men istede for å legge seg ned på sofaen bør du heller komme deg ut i frisk luft. Energi kan opparbeides. Uansett hvor grusomt det er bør du komme deg ut og gå deg en lang tur, forsøk å hold deg i aktivitet på dagtid, da vil søvnkvaliteten på natten bli bedre. Men, aktivitet er ikke alt, hva om du mangler noen stoffer. Jeg vet at Eye-Q som kan fåes kjøpt på helsekost er et middel som kan gi mer energi. Først i flytende form, deretter går du over til kapsler. Høres sikkert rart ut men om du mangler noen stoffer så kan dette hjelpe deg enormt med å få energi.

Gjest milliee
Skrevet

kanskje du hadde hatt effektv av lyslampe om vinteren.

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg har ikke helt overskt over hva som kan hjelpe mot vinterdepresjoner. Men søvnen derimot; det er desverre slik at jo mer du sover desto mer søvn trenger du. Er man sliten vil man som sagt helst hvile, men istede for å legge seg ned på sofaen bør du heller komme deg ut i frisk luft. Energi kan opparbeides. Uansett hvor grusomt det er bør du komme deg ut og gå deg en lang tur, forsøk å hold deg i aktivitet på dagtid, da vil søvnkvaliteten på natten bli bedre. Men, aktivitet er ikke alt, hva om du mangler noen stoffer. Jeg vet at Eye-Q som kan fåes kjøpt på helsekost er et middel som kan gi mer energi. Først i flytende form, deretter går du over til kapsler. Høres sikkert rart ut men om du mangler noen stoffer så kan dette hjelpe deg enormt med å få energi.

Vet ikke om jeg mangler noen stoffer,kanskje det.Men hvert eneste år på denne tiden forsvinner kreftene og jeg trenger søvn kontinuerlig.

Så avtar søvnbehovet uti Mars en gang.I dag er jeg helt totalt slapp.

Gjest nicole40
Skrevet

kanskje du hadde hatt effektv av lyslampe om vinteren.

Jeg har lyslampe.Kjøpte på apoteket,den kostet 2400,-.Men når jeg tar sånn lys får jeg en ekkel kribling i kroppen,på samme måte som om jeg hadde hatt for høy dose antidepressiva.Jeg bruker cipralex,tok 20 mg daglig,men fikk kribling og gikk ned til 10 mg.Da forsvant kriblingen.

Gjest 1 barns mor
Skrevet

Overskriften "hjelp" ble litt dum da.Mente bare "hjelp" pga all sovingen:)

Prøv yoga, det er super medisin mot energiløshet.promise

(og kaffe):)

Gjest nicole40
Skrevet

Prøv yoga, det er super medisin mot energiløshet.promise

(og kaffe):)

Hei

Takk for godt råd :)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...