Gå til innhold

Serumkonsentrasjon Seroxat=58 ved 30mg

Anbefalte innlegg

Har gått i flere år på 10 og 20 mg Seroxat. Noen ganger opp i 30 mg. Synes det stort sett har gått fint, helt til nå. Trappet opp til 30 mg rett før jul, og forlangte en serumkonsentrasjonsmåling den 2. januar, ca 18 dager etter opptrapping. Denne viste 58! Referanseverdien ligger mellom 70 og 400 i følge legen (50 - 450 fant jeg på internet).

Hadde jeg ikke forlangt denne målingen hadde trolig legen endret SSRI eller gitt meg Litium. Nå har jeg fått et håp til - kanskje kan en doseøkning hjelpe.

Spørsmål:

Er Seroxaten lieær? (Dobbel dose = dobbel konsentrasjon)

Kan opptaket ha blitt redusert etterhvert (har brukt det i 9 år) på grunn av tilvenning eller fordi jeg snuser en del for tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/262801-serumkonsentrasjon-seroxat58-ved-30mg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...