Gå til innhold

NHD/ Jeg trenger sårt svar fra en utenforstående psykiater

Anbefalte innlegg

Gjest kaja piraja

Jeg har gått til en og samme psykiater i x-antall år..

I utgangspunktet fordi jeg slet med dype depresjoner..

Det siste året har jeg blitt satt på anti-psykotisk medisin fordi psykiateren min mener at jeg har hatt klare paranoide trekk..

Tror psykiatren min har et veldig "faderlig forhold" til meg og jeg føler at han på en måte manipulerer tankene mine... Han mener bl.a at begge mine foreldre er psykopatiske og har misbrukt meg seksuelt...

Mine foreldre har ikke vært de beste foreldrene men noen psykopater tror jeg ikke de er... Noe seksuelt misbruk kan jeg heller ikke huske...

Psykiateren mener jeg bør fortsette på anti-psykotisk medisinen min og fortsette å gå til han...

Men jeg er i tvil om jeg bare ytterligere ødelegger livet mitt på dette "prosjektet" med kontakten med han??

Jeg ønsker i utgangspunktet å leve et normalt liv og stifte familie men dette hindrer meg...

Svar mottaes med stor takknemlighet...

Fortsetter under...

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Høres ut som en psykiater som legger destruktive tanker til hodet ditt og innbiller deg traumer. Da kan man fort tro det selv og få større problemer.

Slik det høres ut, så bør du kanskje vurdere å bytte?

Høres ut som en psykiater som legger destruktive tanker til hodet ditt og innbiller deg traumer. Da kan man fort tro det selv og få større problemer.

Slik det høres ut, så bør du kanskje vurdere å bytte?

Og har man vokst opp med psykopatiske foreldre, så skjønner man etter en tid i terapi, om ikke allerede før, at de gjør noe galt.

Det er farlig for en terapaut å legge ord i ens munn, spesielt når man snakker om traumer som seksuelle overgrep. Jeg har opplev det selv og vet hva det er snakk om. Det er livsfarlig å innbille noe at de har opplevd det, hvis de ikke har det.

Han høres virkelig ut som en uproff og "farlig" psykiater.

Kjenner ei som har blitt forklart av terapeuten sin at hun hadde tegn på å ha vært utsatt for sexuelle overgrep. Hun trodde på terapeuten (dette var ikke en lege, eller psykolog), og faren fikk beskyldninger mot seg, selv om hun ikke husket noe. Sånt er farlig

Gjest jeg er mye sint

Jeg er ingen utenforstående psykiater, men jeg skjønner at dette du skriver om må være meget galt.

Lurer vel egentlig på om denne "behandlingsmetoden" er vanlig i norsk psykoterapi?

Er selv meget forbannet over denne formen for kanskje-kan-hende-det-har-skjedd-deg-noe-terapien. Når man er deprimert så har man vel svarte tanker om alt. Men dette handler kankskje i første omgang om nåtiden og hvorden fungere best mulig her og nå.

Hvorfor iallverden skal man fokusere på alt negativt som har skjedd i fortiden, og alt det negative en kan finne på om personer som en har hatt kontakt med, og er i slekt med (mulige overgripere)?

Er dette god depresjonsbehandling?

Hvilken utdannelse har disse menneskene som "behandler" en person sånn? Har de i det hele tatt lært dette noe sted, og at dette kan være nyttig?

Unnskyld meg at jeg høres forbannet ut og det er jeg!

Lurer bare på hvordan jeg på best mulig måte kan få slutt på denne "behandlingsformen"?

Gjest jeg er mye sint

Jeg er ingen utenforstående psykiater, men jeg skjønner at dette du skriver om må være meget galt.

Lurer vel egentlig på om denne "behandlingsmetoden" er vanlig i norsk psykoterapi?

Er selv meget forbannet over denne formen for kanskje-kan-hende-det-har-skjedd-deg-noe-terapien. Når man er deprimert så har man vel svarte tanker om alt. Men dette handler kankskje i første omgang om nåtiden og hvorden fungere best mulig her og nå.

Hvorfor iallverden skal man fokusere på alt negativt som har skjedd i fortiden, og alt det negative en kan finne på om personer som en har hatt kontakt med, og er i slekt med (mulige overgripere)?

Er dette god depresjonsbehandling?

Hvilken utdannelse har disse menneskene som "behandler" en person sånn? Har de i det hele tatt lært dette noe sted, og at dette kan være nyttig?

Unnskyld meg at jeg høres forbannet ut og det er jeg!

Lurer bare på hvordan jeg på best mulig måte kan få slutt på denne "behandlingsformen"?

Jeg bruker også anti-psykotisk medisin pga "behandlere" som fortalte meg at i oppveksten så ble jeg misbrukt av den og den og kanskje av den også!

Jeg ble misbrukt, men ble fortalt og innbilt at mange flere hadde misbrukt meg enn hva tilfelle var.

Sliter den dag i dag med angst pga at behandleren sa dette var så ille, at dette kan ingen leve med, at du aldri mere kan fungere pga dette osv.

Mitt råd er: Kom deg bort ifra slike behandlere fortere enn du kan....

Annonse

Jeg bruker også anti-psykotisk medisin pga "behandlere" som fortalte meg at i oppveksten så ble jeg misbrukt av den og den og kanskje av den også!

Jeg ble misbrukt, men ble fortalt og innbilt at mange flere hadde misbrukt meg enn hva tilfelle var.

Sliter den dag i dag med angst pga at behandleren sa dette var så ille, at dette kan ingen leve med, at du aldri mere kan fungere pga dette osv.

Mitt råd er: Kom deg bort ifra slike behandlere fortere enn du kan....

slike behandlere er utrolig farlige. For er man så sårbare som vi er, så tror vi jo glatt på det de sier. Det de sier kan bli vår sannhet, selv om den ikke er sann.

Og en slik sannhet, som ikke er sann, kan skade masse.

Finn deg en behandler som kna det han driver med!

Gjest jeg er mye sint

slike behandlere er utrolig farlige. For er man så sårbare som vi er, så tror vi jo glatt på det de sier. Det de sier kan bli vår sannhet, selv om den ikke er sann.

Og en slik sannhet, som ikke er sann, kan skade masse.

Finn deg en behandler som kna det han driver med!

Lurer på om denne "behandlingsformen" fortsatt er mye brukt?

Det burde jo ha vært straffbart?

Hvis du hadde behandlet en bil så mye feil, ville du jo fått straff eller en bot..?

Og har man vokst opp med psykopatiske foreldre, så skjønner man etter en tid i terapi, om ikke allerede før, at de gjør noe galt.

Det er farlig for en terapaut å legge ord i ens munn, spesielt når man snakker om traumer som seksuelle overgrep. Jeg har opplev det selv og vet hva det er snakk om. Det er livsfarlig å innbille noe at de har opplevd det, hvis de ikke har det.

Han høres virkelig ut som en uproff og "farlig" psykiater.

Kanskje terapeuten din får mer ut av terapitimene dine enn det du får? Du er ikke umyndiggjort,bytt terapeut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...