Gjest auroria Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 1. Hvilke transmittorsubstanser? blir påvirket av aurorix? 2. Vet du om det er mange som bruker aurorix over år. At de beholder virkningen mener jeg. 3. Har brukt dem før og fikk et skikkelig energikick. Er dette vanlig? Brukte dem 4 mnd. Noen leger anbefaler pasienten å slutte hvis de blir veldig mye energi. Hvorfor? Er jo bare godt med litt overskudd med mindre det er skadelig?? 3. Tror du er er for få pasienter verden over som bruker dem, slik at de risikerer å gå ut av produsjon.? Er jo ikke så lett å bare hoppe over på at annet ad etter mao-hemmer. Er jo ikke så mange av dem. Jeg får alltid reaksjoner ved å kutte ut et AD, selv om jeg gjør det megasakte, så vil bruke dem resten av livet. Så vil gjerne høre om det er noen risiko. Du kan jo ikke svare sikkert, men vet vel om det er mange som bruker dem, eller om det er noe problem å gå rett over på ned andre mao-hemmeren på markedet. ei jeg kjenner hadde brukt et antipsykotika?/abtidep.? i over 25 år, og fungert bra. Men plutselig gikk det ut av produsjon, og det var ikke lett å finne en erstatning for dette for henne. Hun kom i mål, men etter mye prøvelser og innleggelse. Derfor jeg spør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263361-aurorix-pr%C3%B8ver-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest monoaminet Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 1) Monoaminer: Serotonin og nordadrenalin ved å hindre nedbrytning av disse stoffene i synapsespalten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263361-aurorix-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-2112076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 1. Er besvart allerede 2. Vet du om det er mange som bruker aurorix over år. At de beholder virkningen mener jeg. S: Ja, det er mange. Det beholder sin virkning, men noen må øke dose. 3. Har brukt dem før og fikk et skikkelig energikick. Er dette vanlig? Brukte dem 4 mnd. Noen leger anbefaler pasienten å slutte hvis de blir veldig mye energi. Hvorfor? Er jo bare godt med litt overskudd med mindre det er skadelig? S: En frykter vel omslag til mani, men kun litt energiøkning er ingen grunn for seponering. 3. Tror du er er for få pasienter verden over som bruker dem, slik at de risikerer å gå ut av produsjon.? Er jo ikke så lett å bare hoppe over på at annet ad etter mao-hemmer. Er jo ikke så mange av dem. Jeg får alltid reaksjoner ved å kutte ut et AD, selv om jeg gjør det megasakte, så vil bruke dem resten av livet. Så vil gjerne høre om det er noen risiko. Du kan jo ikke svare sikkert, men vet vel om det er mange som bruker dem, eller om det er noe problem å gå rett over på ned andre mao-hemmeren på markedet. S: Jeg er sikker på at bruken er så stor at produksjonen blir opprettholdt. Den brukes mye i andre land. Norge er et bitte lite marked, og markedsføringen er nedlagt. Derfor har stadig flere leger etterhvert manglende kunnskap om stoffet og bruken uteblir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263361-aurorix-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-2112640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroria Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 1. Er besvart allerede 2. Vet du om det er mange som bruker aurorix over år. At de beholder virkningen mener jeg. S: Ja, det er mange. Det beholder sin virkning, men noen må øke dose. 3. Har brukt dem før og fikk et skikkelig energikick. Er dette vanlig? Brukte dem 4 mnd. Noen leger anbefaler pasienten å slutte hvis de blir veldig mye energi. Hvorfor? Er jo bare godt med litt overskudd med mindre det er skadelig? S: En frykter vel omslag til mani, men kun litt energiøkning er ingen grunn for seponering. 3. Tror du er er for få pasienter verden over som bruker dem, slik at de risikerer å gå ut av produsjon.? Er jo ikke så lett å bare hoppe over på at annet ad etter mao-hemmer. Er jo ikke så mange av dem. Jeg får alltid reaksjoner ved å kutte ut et AD, selv om jeg gjør det megasakte, så vil bruke dem resten av livet. Så vil gjerne høre om det er noen risiko. Du kan jo ikke svare sikkert, men vet vel om det er mange som bruker dem, eller om det er noe problem å gå rett over på ned andre mao-hemmeren på markedet. S: Jeg er sikker på at bruken er så stor at produksjonen blir opprettholdt. Den brukes mye i andre land. Norge er et bitte lite marked, og markedsføringen er nedlagt. Derfor har stadig flere leger etterhvert manglende kunnskap om stoffet og bruken uteblir. bare en ting til:er det mere vanlig å få mani på aurorix enn annen AD? er det bli manisk på dem en fare for å bli psykostisk ? eller manisk depressiv eller noe? Dumt spørsmål sikkert, men jeg har hentet pakken med aurorix idag og føler meg usikker? Ble nemlig veldig energisk sist.Sånn at jeg begynte å lure litt. Men tåler dårlig ssri så vil gi aurorix et nytt forsøk. er så veldig deprimert og masse angst. Takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263361-aurorix-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-2112690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.