Gå til innhold

Hva plager meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente i slutten av 20 årene, som til stadig sliter med tristhet. Jeg forsøker å kjenne etter hva som gjør meg trist men finner ikke årsaken til det. Jeg kan plutselig få problemer med å puste, og begynne å gråte. Dette skjer bare når jeg er alene, men kan komme når som helst.. Jeg vet jeg er usikker på mitt jobbvalg, leg sliter med selvtilitten og selvfølelsen, selv om vennene rundt meg sier at jeg ikke har grunn til det. Jeg var sammen med en veldig flott fyr, som jeg hele tiden følte jeg ikke kunne måle meg med utseendemessig. Gikk bare å tenkte at han som er så fin, blir å forlate meg for noen som er finere enn mæ. Tillot meg ikke å vise glede el lykke, ble mye sjalu og usikker. Noe som har ført til at han fikk nok og gikk fra meg for en kort tid tilbake.. så i tilleg til mine andre problemer sliter jeg nå med kjærlighets sorg. Jeg føler meg misslykket, stygg og feit. Tenker på det hver dag. Selv om jeg vet at jeg er en flott jente. Var veldig lykkelig i forholdet, og har mange gode venner, men til tross for dette er det noe som plager meg og fører til at jeg til tider ikke føler meg lykkelig.. Tenker jeg kan være litt deprimert, men vet ikke årsakene til det. Kan være under oppveksten, da man slet med spiseforstyrrelser. Noe jeg enda tenker på. Må trene hver dag for å kunne spise uten dårlig samvittighet, selv om jeg er ei normalvektig jente. Hva er det som ikke er på plass i livet mitt?

Gjest Jente31
Skrevet

Hei, jeg skal ikke si hva som plager deg. Man kan være deprimert uten å ha negative tanker, jeg opplever det selv.

Får du noe hjelp for dette, siden du føler deg trist/nedstemt og sliter med lav selvtillit?

Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta en tur til legen, for det finnes hjelp å få for å få det bedre!

Skrevet

Hei, jeg skal ikke si hva som plager deg. Man kan være deprimert uten å ha negative tanker, jeg opplever det selv.

Får du noe hjelp for dette, siden du føler deg trist/nedstemt og sliter med lav selvtillit?

Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta en tur til legen, for det finnes hjelp å få for å få det bedre!

har ikke fått noe hjelp for disse følelsene til nå, men begynner å innse at jeg kanskje må det for å finne tilbake til meg selv, bli glad i meg selv og se lysere på ting...

Gjest Jente31
Skrevet

har ikke fått noe hjelp for disse følelsene til nå, men begynner å innse at jeg kanskje må det for å finne tilbake til meg selv, bli glad i meg selv og se lysere på ting...

Det er bra! Synes absolutt du skal ta en prat med fast legen din om dette, for det finnes god hjelp.

Selv har jeg hatt god nytte av antidepressiva for nedstemtheten. Psykologisk hjelp venter på, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Men jeg tror at du vil ha nytte av å snakke med legen din iallfall!! Gjør det.. og lykke til:-)

Skrevet

Det er bra! Synes absolutt du skal ta en prat med fast legen din om dette, for det finnes god hjelp.

Selv har jeg hatt god nytte av antidepressiva for nedstemtheten. Psykologisk hjelp venter på, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Men jeg tror at du vil ha nytte av å snakke med legen din iallfall!! Gjør det.. og lykke til:-)

takk for tips. Akkurat nå er kjærlighetssorgen værst, så må komme meg gjennom den før jeg vurderer hva jeg skal gjøre.Kjærlighetssorgen har utløst denne krisen, så klarer faktisk å se hva og hvordan jeg har tenkt. Nå gjennstår det å forandre de negative tankene, så spm er om jeg klarer det på egen hånd. Jeg håper og tror at jeg er sterk nok til det.. Ser iallefall hva som må gjøres.. :-)

Gjest Jente31
Skrevet

takk for tips. Akkurat nå er kjærlighetssorgen værst, så må komme meg gjennom den før jeg vurderer hva jeg skal gjøre.Kjærlighetssorgen har utløst denne krisen, så klarer faktisk å se hva og hvordan jeg har tenkt. Nå gjennstår det å forandre de negative tankene, så spm er om jeg klarer det på egen hånd. Jeg håper og tror at jeg er sterk nok til det.. Ser iallefall hva som må gjøres.. :-)

Skjønner.. er vondt å ha kjærlighetsorg. Håper du har noen å prate med om det. Hjelper på å ha litt backup..

Og så håper jeg du finner utav alt det andre også. Er trasig å slite med selvtillit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...