Gå til innhold

slått oppigjen skaden?

Gjest browny

Anbefalte innlegg

Gjest browny

For noen måneder siden opererte jeg for innslått menisk og korsbåndskade, jeg sydde menisken og fjernet det fremre korsbåndet. Etter 4 måneder med trening hos fysioterapaut var jeg endeli blitt bra igjen og hadde trent meg bra oppigjen. Og selfølgelig-med min flaks, klarte jeg å vri kneet igjen i det jeg hoppet ned i fra en mur. Etter det har kneet vært ømt og hovent, klarer ikke å strekke det helt ut og heller ikke bøye det helt, ca 60 grader. De første dagene var det mye verre, klarte bare å bøye det 90 grader, og det var vondt på innsiden av kneet når jeg tok på. Nå er det bedre, kjenner det litt om jeg tar på det punktet, ikke så mye, men jeg kjenner små "forsiktige" knekk i når jeg går opp trapper. Er også ganske hoven på utsiden av kneet, når jeg prøver å bøye det, ser det på en måte ut som om jeg har et "firkantet" kne. Det jeg lurer på er om jeg kan ha slått oppigjen meniskskaden eller fått en bruskskade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det lyder som en dårlig vejledning. Du bør under ingen omstændigheder springe ned fra en højde, såfremt du ikke har det forreste korsbånd mere!!!

så vil der være "øretæver" i luften.

Du får jo slidgigt i løbet af 10-20 år og hurtigst hvis du braser rundt på knæet, som jeg læser det.

Din sport heder cykling og crawl svømning!!! og ellers bliver du ikke 50 år uden problemer i knæet, og dermed med dit arbejde.

mvh

jvbruun, ortopæd, dk,

køge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Sverre Mæhlum, Lege

Hei, Du har enten fått det man kaller en "glippe episode" som er en tilstand der kneet "nesten går ut av ledd" fordi korsbåndet ikke er der eller du har skadet menisken eller evt. leddbrusken. Uansett bør du undersøkes av lege. Det første er det ikke mye å gjøre med (annet enn å operere inn nytt korsbånd); de andre mulighetene kan evt behandles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...