Gjest Øyenstikkeren Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har en liten anelse om at min psykolog ikke kommer til å si til meg at jeg evt.har borderline, uten at jeg spør h*n direkte...Til og med da, kommer h*n sikkert til å snakke det vekk. Grunnen til at jeg tror dette, er at min psykolog sier, eller i alle fall prøver å få meg til å tro at jeg er helt frisk og normal... H*n sier jeg har vrangforestillinger om hvordan folk ser på meg og også om utseende mitt. Av og til kan jeg være enig om dette, men som oftes har jeg bare negative tanker om meg selv... Jeg kan se på meg selv i speilet og for en stund se en veldig pen person, mens andre ganger ser jeg en stygg og tjukk person...Hvordan går det ann å ha slike splittede tanker om en selv ? Jeg blir ekstremt sliten og forvirret av denne indre krigen i kroppen min... Lurer så på om jeg bør spør psykologen om jeg har borderline, for h*n kommer aldri til å ta det opp selv ellers...Hva mener dere/Dr. Dahl ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263612-helt-forvirret-av-meg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest triiddi Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Kanskje du ikke har borderline? Jeg var også overbevist om at jeg hadde det, og ville at psykiateren min også skulle si det, så jeg hadde en knagg å henge problemene mine på. Men jeg har jo faktisk ikke borderline... Det er ikke en diagnose det er noe "lurt/vits i" å "ha på seg" når du ikke en gang har den, forresten... Er en del fordommer, som blir urettferdige når to med borderline kan være veldig forskjellige og en del med diagnosen opplever at den er belastende pga dette... Enkelte trekk har vi jo alle. Er ikke noe vits i å gi diagnosen om den ikke er der, men en bare kjenner seg igjen i den. Og den kan være så lett å kjenne seg igjen i når en bare leser om den. Å synes en ser ut som en pen person, for så å synes en er veldig stygg i speilet, er noe jeg også slet med da jeg var yngre... Det var noe som ga seg når jeg ble eldre og mer sikker på meg selv. En kan slite og ha problemer med sterkt behov for beh. uten å ha borderline 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263612-helt-forvirret-av-meg-selv/#findComment-2115203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Øyenstikkeren Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Kanskje du ikke har borderline? Jeg var også overbevist om at jeg hadde det, og ville at psykiateren min også skulle si det, så jeg hadde en knagg å henge problemene mine på. Men jeg har jo faktisk ikke borderline... Det er ikke en diagnose det er noe "lurt/vits i" å "ha på seg" når du ikke en gang har den, forresten... Er en del fordommer, som blir urettferdige når to med borderline kan være veldig forskjellige og en del med diagnosen opplever at den er belastende pga dette... Enkelte trekk har vi jo alle. Er ikke noe vits i å gi diagnosen om den ikke er der, men en bare kjenner seg igjen i den. Og den kan være så lett å kjenne seg igjen i når en bare leser om den. Å synes en ser ut som en pen person, for så å synes en er veldig stygg i speilet, er noe jeg også slet med da jeg var yngre... Det var noe som ga seg når jeg ble eldre og mer sikker på meg selv. En kan slite og ha problemer med sterkt behov for beh. uten å ha borderline Et ganske fornuftig innlegg du skrev, og jeg er ening i at man kan ha slike problemer uten å ha f. eks borderline. Men jeg kjenner meg igjen i mye av det jeg leser om diagnosen..Oppfylte åtte av ni diagnose kriterier...Og kjente meg igjen i flere av symptomene. Jeg har ikke lyst å gå rundt i livet og lure på om jeg har den diagnosen eller ikke...Håper du forstår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263612-helt-forvirret-av-meg-selv/#findComment-2117502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest triiddi Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Et ganske fornuftig innlegg du skrev, og jeg er ening i at man kan ha slike problemer uten å ha f. eks borderline. Men jeg kjenner meg igjen i mye av det jeg leser om diagnosen..Oppfylte åtte av ni diagnose kriterier...Og kjente meg igjen i flere av symptomene. Jeg har ikke lyst å gå rundt i livet og lure på om jeg har den diagnosen eller ikke...Håper du forstår. ja var nettopp det jeg og gjorde, kjente meg igjen noe enormt... prøvde nesten å si ting som skulle bekrefte dem mest mulig osv i terapitimene... men fikk den aldri... Men syns du skal spørre rett ut, om du ikke har gjort det? For det er ikke noe særlig å lure på det og ikke vite. Kall en spade for en spade. En kompis av meg leste gjennom kriteriene en gang vi satt på nett, og han kjente seg utrolig godt igjen i en del av dem... Han er psykisk frisk og velfungerende... jeg ble bra når jeg fikk medisiner mot depresjonene mine... Borderline kan ikke bli kurert bare av meds så flaks for meg det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263612-helt-forvirret-av-meg-selv/#findComment-2117658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.