Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Mer oppegående enn gjennomsnittet fordi de har skjønt at å avle opp dyr for å drepe og spise dem er uetisk? Eller er de dyrehatere fordi de stjeler maten til dyre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå har de nettopp funnet ut at plantene også lider når de skjæres i. :-) Jeg dreper ikke edderkopper og andre insekter heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå har de nettopp funnet ut at plantene også lider når de skjæres i. :-) Jeg dreper ikke edderkopper og andre insekter heller. Er du veggis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du er morsom du. hehe... stjeler maten til dyrene. Jeg beundrer de som kun kan leve på vegetarmat. Jeg liker godt vegetarmat jeg, men jeg tror jeg hadde blitt drittlei etter ei stund. Også må det være slitsomt i sosiale sammenhenger å ikke kunne spise det samme som de andre gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Du er morsom du. hehe... stjeler maten til dyrene. Jeg beundrer de som kun kan leve på vegetarmat. Jeg liker godt vegetarmat jeg, men jeg tror jeg hadde blitt drittlei etter ei stund. Også må det være slitsomt i sosiale sammenhenger å ikke kunne spise det samme som de andre gjør. Ja, det er nettopp det med det sosiale. Julaften f eks. Ikke gøy å gomle poteter og saus da. Skulle gått an å klone dyr uten følelser som kun sto stille og prduserte digg kjøtt i rekordfart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg spiser ikke kjøtt, men kjenner meg ikke helt igjen i noen av beskrivelsene dine;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ingen av delene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Ja, det er nettopp det med det sosiale. Julaften f eks. Ikke gøy å gomle poteter og saus da. Skulle gått an å klone dyr uten følelser som kun sto stille og prduserte digg kjøtt i rekordfart. Men saus som er laget av kjøttkraft kan man vel ikke spise om man er vegetarianer? Eller? Det kommer vel kanskje an på hvor hysterisk vegetarianer man er. Jeg var hos noen en gang, og der var det en mann som ikke ville spise kaken fordi det var egg i den. Han var vegetarianer som ikke spiste noe som helst som kom i fra dyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Men saus som er laget av kjøttkraft kan man vel ikke spise om man er vegetarianer? Eller? Det kommer vel kanskje an på hvor hysterisk vegetarianer man er. Jeg var hos noen en gang, og der var det en mann som ikke ville spise kaken fordi det var egg i den. Han var vegetarianer som ikke spiste noe som helst som kom i fra dyr. Også kalt veganer. Det finnes også en enda mer ekstrem variant, de som ikke vil bruke klær laget av dyr, f eks ull, og nekter å sette seg i en skinnsofa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Også kalt veganer. Det finnes også en enda mer ekstrem variant, de som ikke vil bruke klær laget av dyr, f eks ull, og nekter å sette seg i en skinnsofa. hehe... Da hadde jeg virkelig begynt å lurt, hvis noen hadde nektet å sette seg fordi det kun var skinnmøbler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 hehe... Da hadde jeg virkelig begynt å lurt, hvis noen hadde nektet å sette seg fordi det kun var skinnmøbler. Det finnes. En veganer ville sannsynligvis heller satt seg på gulvet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Er du veggis? Nei. Det tør jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellibeth15 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har ingenting i mot mennesker som selv velger å bli vegetarianere eller veganere. det jeg synes er problematisk er når de drar barna sine inn i livsstilen. Helt greit at de spiser vegetarmat hjemme, men når barna ikke får lov til å spise en pølse eller hamburger i barnehagen/skolen så synes jeg det har gått for langt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg har ingenting i mot mennesker som selv velger å bli vegetarianere eller veganere. det jeg synes er problematisk er når de drar barna sine inn i livsstilen. Helt greit at de spiser vegetarmat hjemme, men når barna ikke får lov til å spise en pølse eller hamburger i barnehagen/skolen så synes jeg det har gått for langt. Jo, men dette blir jo det samme som foreldre som sender barna til kristne privatskoler fordi de er kristne. Har de en overbevisning så er det ikke det minste rart at de ikke ønsker at barna skal spise pølser, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ingen av delene. Bare litt tungvint når de kommer på besøk og skal spise middag. Hva de begrunner sitt valg med spiller liten rolle for meg. De har tatt et valg, og det må jeg bare respektere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Litt ekstreme og litt naive er mitt syn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milliee Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 forholder meg nøytral 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mañana Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg er veggis...og synes selvsagt at vi vegetarianere er litt smartere enn andre:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jeg er veggis...og synes selvsagt at vi vegetarianere er litt smartere enn andre:) Det var en undersøkelse som viste det, og da sprer ryktene seg som ild i tørt gress, og alle tror det er riktig. Samme var det med undersøkelsen som viste at barn som hører på Mozart blir smartere enn andre barn. Nå er det påvist at det ikke stemmer. Jeg tror ikke man blir smartere av å ikke spise kjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mañana Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det var en undersøkelse som viste det, og da sprer ryktene seg som ild i tørt gress, og alle tror det er riktig. Samme var det med undersøkelsen som viste at barn som hører på Mozart blir smartere enn andre barn. Nå er det påvist at det ikke stemmer. Jeg tror ikke man blir smartere av å ikke spise kjøtt. Nei, men man blir ikke dummere av det heller. De fleste vegetarianere setter seg grundig inn i ernæring og kosthold, og mange gransker også etiske, miljømessige og helsemessige problemstillinger mht. kjøttspising. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.