Gjest zakkoo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Nei, men man blir ikke dummere av det heller. De fleste vegetarianere setter seg grundig inn i ernæring og kosthold, og mange gransker også etiske, miljømessige og helsemessige problemstillinger mht. kjøttspising. "De fleste vegetarianere setter seg grundig inn i ernæring og kosthold, og mange gransker også etiske, miljømessige og helsemessige problemstillinger mht. kjøttspising." Vet ikke hvor grundig de fleste setter seg inn i ernæring og kosthold. Virker som mange er det mest for å få oppmerksomhet og fordi det er litt i vinden i dag. Men mange er jo seriøse vegeterianere, til og med veganere. Og det er riktig at det hadde vært mer mat til folk i verden om ingen hadde spist kjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mañana Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 "De fleste vegetarianere setter seg grundig inn i ernæring og kosthold, og mange gransker også etiske, miljømessige og helsemessige problemstillinger mht. kjøttspising." Vet ikke hvor grundig de fleste setter seg inn i ernæring og kosthold. Virker som mange er det mest for å få oppmerksomhet og fordi det er litt i vinden i dag. Men mange er jo seriøse vegeterianere, til og med veganere. Og det er riktig at det hadde vært mer mat til folk i verden om ingen hadde spist kjøtt. "Vet ikke hvor grundig de fleste setter seg inn i ernæring og kosthold. Virker som mange er det mest for å få oppmerksomhet og fordi det er litt i vinden i dag." Vel, bare ved å titte innom et forum som f.eks www.vegetarforum.net ser du at det er svært mange som tar sin ideologi seriøst. Jeg tror nok det er et mindretall som gjør dette for oppmerksomhet, og de klarer vel neppe å bestå som vegetarianere særlig lenge. De som blir veggiser for å være "trendy" vil mest sannsynlig mangle motivasjon og innsikt til å klare å fullføre et forsvarlig vegetarisk kosthold. Og det kalles ikke å være veggis dersom man bestiller salat på McDonalds av og til istedenfor burger. Det er en livsstil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 "Vet ikke hvor grundig de fleste setter seg inn i ernæring og kosthold. Virker som mange er det mest for å få oppmerksomhet og fordi det er litt i vinden i dag." Vel, bare ved å titte innom et forum som f.eks www.vegetarforum.net ser du at det er svært mange som tar sin ideologi seriøst. Jeg tror nok det er et mindretall som gjør dette for oppmerksomhet, og de klarer vel neppe å bestå som vegetarianere særlig lenge. De som blir veggiser for å være "trendy" vil mest sannsynlig mangle motivasjon og innsikt til å klare å fullføre et forsvarlig vegetarisk kosthold. Og det kalles ikke å være veggis dersom man bestiller salat på McDonalds av og til istedenfor burger. Det er en livsstil. "Og det kalles ikke å være veggis dersom man bestiller salat på McDonalds av og til istedenfor burger. Det er en livsstil." Spiser man ikke kjøtt, er man veggis, så enkelt er det vel? Salaten på Mc'ern er for øvrig langtfra sunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mañana Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 "Og det kalles ikke å være veggis dersom man bestiller salat på McDonalds av og til istedenfor burger. Det er en livsstil." Spiser man ikke kjøtt, er man veggis, så enkelt er det vel? Salaten på Mc'ern er for øvrig langtfra sunn. Ja, men jeg mente at dersom man bare velger vegetaralternativer AV OG TIL - da er man ikke veggis. Jeg kaller heller ikke folk som spiser fisk eller kylling, men ikke rødt kjøtt - for veggiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Ja, men jeg mente at dersom man bare velger vegetaralternativer AV OG TIL - da er man ikke veggis. Jeg kaller heller ikke folk som spiser fisk eller kylling, men ikke rødt kjøtt - for veggiser. Selvsagt ikke, en fugl er like mye verdt som en bøffel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg er veggis...og synes selvsagt at vi vegetarianere er litt smartere enn andre:) Jeg skriver under på dine innlegg jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har ingenting i mot mennesker som selv velger å bli vegetarianere eller veganere. det jeg synes er problematisk er når de drar barna sine inn i livsstilen. Helt greit at de spiser vegetarmat hjemme, men når barna ikke får lov til å spise en pølse eller hamburger i barnehagen/skolen så synes jeg det har gått for langt. Nå er pølse og hamburger noe av det værste man spiser selvom man er kjøtteter. Mine barn er oppvokst vegetarisk, men siden mannen spiser kjøtt så gjør et av barna mine det også innimellom. Hun er nå fem og har begynt å syns kjøtt er OK. Men stort sett er det veggismat som blir servert her i huset siden det er jeg som lager maten. Uansett om vi er vegetarianere eller kjøttetere setter vi standarden for hva barnas kosthold senere i livet. Så jeg ser det som veldig positivt at barna mine spiser mye grønnsaker. Så kan de heller spise litt kjøtt innimellom om de finner at det er deres greie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abrahamsen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser på de som helt normale mennesker. Noen er rare, noen er teite, noen er snille, noen er kule akkurat sånn som ellers. Helt ok for meg at de ikke vil spise kjøtt.. Da blir det mer på oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zakkoo Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Ser på de som helt normale mennesker. Noen er rare, noen er teite, noen er snille, noen er kule akkurat sånn som ellers. Helt ok for meg at de ikke vil spise kjøtt.. Da blir det mer på oss andre. "Helt ok for meg at de ikke vil spise kjøtt.. Da blir det mer på oss andre." Lol! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.