Gå til innhold

Uten en tråd - ukas vekt

Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest anonym på det

Jeg har tenkt litt det samme, og dessuten det faktum at man kan bruke hverandre som sovepute her inne... "Jeg har ikke gått ned noe siden forrige uke, men det har ikke Lillemus, prust eller Wita heller, så det gjør ikke noe!"

mvh

Jeg skal nå ta av mer enn lillemus og noen andre, men jeg ser på forumet som positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

8

• Lillemus

5

• jubalong70

4

• Deanna

3

Jeg har tenkt litt det samme, og dessuten det faktum at man kan bruke hverandre som sovepute her inne... "Jeg har ikke gått ned noe siden forrige uke, men det har ikke Lillemus, prust eller Wita heller, så det gjør ikke noe!"

mvh

Nei, så enkelt tenker ikke jeg;o)

Og dessuten skal jeg ikke ned så mye heller og er svært lite bekymret over hastigheten.

Er man slank i fra før og bare skal ta av en 2-3 kilo. vil det gå saktere enn for dem som skal av mange kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være frekk nå... Men har fulgt litt med på disse trådene deres. Dere startet i november, sant? Hvordan er det mulig å bare gå ned 600 g. på to måneder?? Om jeg slanker meg, går jeg ned minst 1 kg. i uka, og det uten å sulte meg e.l.

Mener ikke å være frekk som sagt, bare litt nysgjerrig.

Den som er kraftig overvektig går ned raskere enn hvis man bare skal ta av litt.

Og av erfaring vet jeg at når våren og varmen kommer, går jeg raskere ned enn på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå ta av mer enn lillemus og noen andre, men jeg ser på forumet som positivt.

Det er jo kjempebra! :o)

Jeg stresser ikke akkurat med å gå ned i vekt, men prøver å holde meg under 60 kg. Det hadde vært gøy å gå ned noen kilo til, men jeg er alt for glad i mat og godis og litt for bedagelig anlagt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så enkelt tenker ikke jeg;o)

Og dessuten skal jeg ikke ned så mye heller og er svært lite bekymret over hastigheten.

Er man slank i fra før og bare skal ta av en 2-3 kilo. vil det gå saktere enn for dem som skal av mange kilo.

Jeg slanket meg med en venninne for noen år siden, vi skulle vel ned en 3-4 kilo hver, og veide oss sammen hver søndag ettermiddag!

Jeg gikk ikke ned, men det gjorde ikke hun heller, så da var det liksom greit nok!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke å være frekk nå... Men har fulgt litt med på disse trådene deres. Dere startet i november, sant? Hvordan er det mulig å bare gå ned 600 g. på to måneder?? Om jeg slanker meg, går jeg ned minst 1 kg. i uka, og det uten å sulte meg e.l.

Vel, for min del kan jeg si at det er snakk om en omlegging av kostholdet - som skal holde for framtiden. Jeg er ikke interessert i å råslanke meg 5 kilo - som jeg raskt går opp igjen. Jeg prøver bare å justere på godterispisinga mi, og begrense det til helgene, pluss at jeg prøver å få trimmet jevnlig - som før.

Det å kunne gå ned en halv eller en kilo i måneden - over ett år foreksempel - ville jeg vært kjempefornøyd med!! Det blir 6-12 kilo på årsbasis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Hva er det du synes er vanskelig?

Å komme ordentlig i gang.

Å få tatt av noen kilo slik at jeg ser det går rett vei.

Å dra på handletur med venninne og se at ingen topper sitter fint på.

Å se at i tillegg til kulemagen er det en stor valk mellom magen og puppene.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slanket meg med en venninne for noen år siden, vi skulle vel ned en 3-4 kilo hver, og veide oss sammen hver søndag ettermiddag!

Jeg gikk ikke ned, men det gjorde ikke hun heller, så da var det liksom greit nok!

mvh

Jeg skal ned 3-4 kilo hver vår jeg:) De siste 10 årene har jeg nok holdt på slik. Jeg klarer det alltid. Synes ikke det er så vanskelig, men vet at det er vanskeligere når det er kaldt ute.

Denne gangen skal jeg gjøre det litt annerledes enn jeg har gjort de siste årene. Jeg har tidligere prioritert mest kondisjon og bare litt styrke.

Nå skal jeg trene mer styrke og med tyngre vekter, derfor vil nok vekten gå litt saktere ned, men det gjør ikke noe. Jeg er ganske slank uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Vel, for min del kan jeg si at det er snakk om en omlegging av kostholdet - som skal holde for framtiden. Jeg er ikke interessert i å råslanke meg 5 kilo - som jeg raskt går opp igjen. Jeg prøver bare å justere på godterispisinga mi, og begrense det til helgene, pluss at jeg prøver å få trimmet jevnlig - som før.

Det å kunne gå ned en halv eller en kilo i måneden - over ett år foreksempel - ville jeg vært kjempefornøyd med!! Det blir 6-12 kilo på årsbasis det.

Jeg tenker også slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme ordentlig i gang.

Å få tatt av noen kilo slik at jeg ser det går rett vei.

Å dra på handletur med venninne og se at ingen topper sitter fint på.

Å se at i tillegg til kulemagen er det en stor valk mellom magen og puppene.

:(

Sukk, det er ikke lett. Jeg vet absolutt ALT om det!

Det som hjelper meg er å ta 1 dag om gangen. Hos oss har de barnepass på Spenst 3 dager i uka. Planen var å gå dit de 3 dagene. Så kom det et dansekurs på onsdagene - så da bestemte jeg meg for å dra dit på kvelden i stedetfor.

Så nå vet jeg at mandag og fredag formiddag _skal_ jeg på trening. Og onsdag kveld _skal_ jeg på dans.

Dette handler om å prioritere meg selv litt, endelig!

Hver dag jeg kommer meg på trening føler jeg at jeg har gjort noe bra. Og det gjør at jeg får lyst til å fortsette.

Den sisten tiden har jeg ikke vært flink med maten, men det kommer igjen det også.

Prøv å se fremover i stedet for å se bakover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

Jeg synes bare vekt egentlig er temmelig meningsløst. Noenganger går man ned mer , andre ganger går man opp av forskjellige grunner.Mitt ønske er å komme i god fysisk form ,bli slankere , ha et sunt og variert kosthold.Selvfølgelig er det også kosmetisk og at jeg har lyst å se bedre ut.Men enkelte anorektikere tenker på den måten. De ser seg helt blind på vekta og er sååå glad bare de går ned 2kg. De bryr seg ikke om de har gått ned 2kg muskler eller fett. Bare de har gått ned 2 kg så er de sååå glade. Jeg har veid tilnærmet ingenting når jeg var alvorlig somatisk syk.Likevel så var jeg feit.Hadde veldig høy fettprosent. Jenter burde bruke speil og målebånd.Det er mye bedre mål på om treningen og kostholdet gir resultater

Det er prosessen for meg som er viktig.Jeg skal bli kvitt vektproblemene mine.Og det innebærer at jeg måler meg selv etter om jeg har trent så mye jeg har planlagt denne uka og holdt dietten.Så lenge jeg gjør det er jeg fornøyd.

Lett å bli fiksert på den vekta.Jeg kan feks ha hatt en helt topp uke hvor jeg har vært kjempeflink.Så går jeg på vekta og ser kanskje at jeg bare har gått ned en halv kg og det ødelegger humøret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Sukk, det er ikke lett. Jeg vet absolutt ALT om det!

Det som hjelper meg er å ta 1 dag om gangen. Hos oss har de barnepass på Spenst 3 dager i uka. Planen var å gå dit de 3 dagene. Så kom det et dansekurs på onsdagene - så da bestemte jeg meg for å dra dit på kvelden i stedetfor.

Så nå vet jeg at mandag og fredag formiddag _skal_ jeg på trening. Og onsdag kveld _skal_ jeg på dans.

Dette handler om å prioritere meg selv litt, endelig!

Hver dag jeg kommer meg på trening føler jeg at jeg har gjort noe bra. Og det gjør at jeg får lyst til å fortsette.

Den sisten tiden har jeg ikke vært flink med maten, men det kommer igjen det også.

Prøv å se fremover i stedet for å se bakover :)

Takk for det innlegget!

Du gjør mye ser jeg, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det innlegget!

Du gjør mye ser jeg, og det er bra!

Jeg må jo gjøre mye skal jeg klare å komme meg ned. Det morsomme er at jeg faktisk synes det er godt å trene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man slanker seg, går man ofte raskt ned i vekt. Problemet er at vekta sjelden stabiliserer seg. Ved livsstilsendring, som er varig, går vekta sakte ned - og blir værende der.

Raskt vekttap er også ugunstig i forhold til evt slapp hud man kan få hvis det er mange kilo som skal av.

Er man flink til å trene, får man muskler. Disse veier også endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen her

Hvis man slanker seg, går man ofte raskt ned i vekt. Problemet er at vekta sjelden stabiliserer seg. Ved livsstilsendring, som er varig, går vekta sakte ned - og blir værende der.

Raskt vekttap er også ugunstig i forhold til evt slapp hud man kan få hvis det er mange kilo som skal av.

Er man flink til å trene, får man muskler. Disse veier også endel.

Kan du komme inn på msn litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du komme inn på msn litt?

Æææ, sitter med en febersyk unge på fanget og på den andre PC'n... Men kan du sjekke om jeg er inne i kveld? Jeg er så drålig på å huske at jeg har msn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen her

Æææ, sitter med en febersyk unge på fanget og på den andre PC'n... Men kan du sjekke om jeg er inne i kveld? Jeg er så drålig på å huske at jeg har msn ;-)

Jeg skal bort i kveld. Men det er ingen hast :)

Det det gjelder er at jeg leste at du får andres svar så ofte som hver uke. Så for at du skal slippe det, har jeg laget en gmail-adresse til deg som jeg har registrert på dol. Så gjenstår det bare å få overført reserveringen av togli nicket til den nye kontoen (som jeg tenkte å hjelpe deg med via msn).

Deretter bytter du passordene på dol og gmail. Så ingen andre enn du har tilgang. Gmailen trenger du selvsagt ikke bruke i det hele tatt, men da har du muligheten om du ønsker å legge ut en anonym mailadresse til noen på dol.

Som du kanskje gjetter, så var jeg søvnløs i natt og hadde god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Som vanlig er jeg (minst) et døgn for sent, men det får bare stå til:

I morgest veide jeg 59,2 kg med nattdrakt. Forrige uke, med klær og etter middag veide jeg 61,1 kg, ser jeg.

Hm. Helt håpløst å sammenlikne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også. Det det henger på hos meg, er ikke kostholdet lenger, for det er veldig bra.

Men det er trim og fysisk aktivitet... Uff, jeg grøsser bare jeg tenker på å måtte røre meg. Lekte med tanken på å prøve trimsykkelen i går kveld, men det ble med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...